۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفای کشور:

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گذر البرز از تنش آبی نیاز است

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گذر البرز از تنش آبی نیاز است

کرج- معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعتبار لازم برای گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰۳ استان البرز را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جز قاسمی ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های شرکت آبفای استان البرز گفت: شرایط منابع آبی استان البرز شکننده است چراکه وابستگی ۸۰ درصدی به منابع زیرزمینی و افت شدید آبخوان و سفره‌های زیرزمینی از یک سو و استعداد مهاجرپذیری البرز و افزایش غیرمتعارف جمعیت از سوی دیگر، این استان را در حوزه بهره برداری آب با چالش مواجه می‌کند.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اعتبار لازم برای گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰۳ استان البرز را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: با پیگیری‌های مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، تخصیص جدید اعتبارات ملی تنش آبی استان البرز در دست اقدام است و این اعتبار به مرور زمان تزریق خواهد شد.

جز قاسمی خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی بودجه و بکارگیری منابع مالی جدید و غیردولتی در طرح‌های آبفای استان البرز شد و اظهار کرد: به دلیل محدودیت شدید اعتبارات دولتی، شرکت مهندسی آبفای کشور از طرح‌های مالی غیردولتی استقبال و حمایت می‌کند.

حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز نیز از تلاش‌های شبانه روزی نیروهای آبفا در گذر از بحران سیل تابستان امسال در سد کرج و اقدامات اضطراری تأمین آب از دست رفته با احیای ۱۱۹ حلقه چاه و خطوط انتقال آب برای مصرف مردم استان البرز گزارش مبسوطی ارائه کرد.

کد خبر 5997309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha