۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

مسدودی صفحات مجازی غیرقانونی در دستور کار باشد

مسدودی صفحات مجازی غیرقانونی در دستور کار باشد

بجنورد- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: صفحات فضای مجازی که در عرصه‌ انتخابات به طور غیرقانونی و غیرمجاز در حال فعالیت مجرمانه هستند، باید با دستور دادستان مسدود شوند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رضا براتی‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای نظارت، پیگیری و مدیریت وقایع مهم خراسان شمالی که در سالن جلسات اداره کل دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: دادستان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از طریق کمیته رصد و پایش که به منظور تقویت و تداوم سازوکارهای نظارتی؛ کلیه فرآیندها و رفتارها را از سوی نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنان و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با این رویداد تحت مدیریت، نظارت، مراقبت و پیگیری مستمر قرار خواهند داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: به مدیران صفحات و کانال‌های فعال پیام‌رسان‌ها هشدارها و آموزش‌های لازم بر اساس مبانی قانونی، مصادیق و عناوین مجرمانه به ویژه در فضای مجازی ابلاغ شود.

وی با اشاره به تعدد و تکثر مصادیق مجرمانه در حوزه انتخابات در بستر فضای مجازی از مدعی‌العموم خواست دستور انسداد صفحاتی که در این عرصه‌ها به طور غیرقانونی و غیرمجاز فعالیت می‌کنند و به نحوی مرتکب جرایم می‌شوند را صادر و مراتب را تا حصول نتیجه پیگیری نماید.

حجت الاسلام براتی‌زاده ضمن تأکید بر ضرورت رعایت منشور اخلاقی در حوزه رقابت‌های انتخاباتی از تشکیل کارگروهی ویژه جهت تسهیل، انسجام و انتظام بخشیدن به فعالیت‌های انتخاباتی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نامزدهای نهایی انتخابات به منظور اتخاذ رویه و دستورالعمل واحد با محوریت تفکیک مصادیق مجرمانه از عناوین غیر مجرمانه در این حوزه خبر داد.

کد خبر 5997412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha