۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

رییس جهاد دانشگاهی اردبیل:

کاربست علم و فناوری از رسالت‌های اصلی جهاد دانشگاهی است

کاربست علم و فناوری از رسالت‌های اصلی جهاد دانشگاهی است

اردبیل- رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: کاربست علم و فناوری از رسالت‎های اصلی جهاد دانشگاهی است و شبکه جهاد دانشگاهی در سطح کشور از ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی همکاری‌های مشترک علمی و فناورانه بین جهاد دانشگاهی و شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس، اظهار کرد: کاربست علم و فناوری از رسالت‌های اصلی جهاد دانشگاهی است و شبکه جهاد دانشگاهی در سطح کشور از ظرفیت بالایی در این رابطه برخوردار است.

وی از جهاد دانشگاهی به عنوان شبکه‌ای از فعالیت‌های مختلف علمی و فناورانه یاد کرد و گفت: با توجه به فعالیت شبکه‌ای این نهاد علمی، امکان برقراری ارتباط و استفاده از ظرفیت واحدهای دیگر امکان‌پذیر است و در همکاری مشترک کلیه ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و واحدهای تابعه مد نظر قرار می‌گیرد، بنابراین امکان همکاری‌های بیشتر و موفق بین جهاد دانشگاهی و شرکت پارس وجود دارد.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به برگزاری نشست مشترک در راستای همکاری بین ستاد زیست فناوری نهاد ریاست جمهوری، پژوهشگاه صنایع شیمایی جهاد دانشگاهی، شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس و جهاد دانشگاهی استان اردبیل، تصریح کرد: اقدامات اولیه برای همکاری‌های مشترک انجام شده و متن اولیه تفاهمنامه همکاری چند جانبه نیز تنظیم شده که به زودی به امضای طرفین خواهد رسید.

رسولی با اشاره به تجربیات موفق برگزاری استارپ‌های دانش بینان و فناورانه در جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: این واحد برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تسهیل فرآیند تبدیل ایده به محصول در این شرکت و برگزاری رویدادهای استارتاپی و فناورانه آماده همکاری همه‌جانبه است.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل فعالیت‌های آموزشی را از فعالیت‌های موفق جهاد دانشگاهی استان اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به فعال بودن شعبه آموزش کوتاه مدت تخصصی واحد در شهرستان پارس‌آباد، آماده همکاری در بحث توانمندسازی نیروهای شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس از نظر مهارت‌آموزی هستیم.

مدیر امور دانش بنیان شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس نیز در این نشست با اشاره به نیاز این شرکت برای توسعه علمی و تولید محصول دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه جهاد دانشگاهی، نیازمند همکاری در راستای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در این شرکت هستم.

اکبر محمدزاده با اعلام اینکه حدود ۲ سال است که ورود به حوزه دانش‌بنیان در چارت فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس گنجانده شده است، اضافه کرد: موفقیت در این حوزه به یقین زمینه ارتقای فعالیت‌ها، افزایش راندمان محصول و در نتیجه درآمد را نیز فراهم خواهد کرد.

وی استفاده از ظرفیت علمی نهادهای علمی و پژوهشی و مراکز دانشگاهی را در راستای تبدیل شرکت به یک شرکت دانش‌بنیان مهم دانست و بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یک رویداد استارتاپی در زمینه کشاورزی هستیم که اولین رویداد استارتاپی در منطقه در این زمینه است که نیازمند همکاری و همراهی جهاد دانشگاهی در این مسیر هستیم.

کد خبر 5997444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha