۲۷ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۲۹

استاندار آذربایجان غربی:

رشته‌های تحصیلی باید به سمت نیاز مدرن جامعه حرکت کند

رشته‌های تحصیلی باید به سمت نیاز مدرن جامعه حرکت کند

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت:رشته‌های تحصیلی باید به سمت نیاز مدرن جامعه حرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در اولین جلسه از کارگروه شورای آموزش و آمایش عالی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: ارتقا سطح علمی و کیفی دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی در قالب آمایش علمی از اساس نیاز جامعه است تا ضمن تبیین مهارت آموزی به سمت توجه علمی به نیازهای جامعه امروز حرکت کند.

وی افزود: امروز علی‌رغم وجود انبوه فارغ التحصیلان متأسفانه در حال حرکت به سمت مدرک گرایی و در بازار کار شاهد بی‌کاری‌ها از رده مدارج بالای دانشگاهی هستیم و این چالش باید به صورت اساسی در شورای آموزش و آمایش عالی توجه شود تا رشته‌های علمی به درستی جاگذاری شود.

معتمدیان با تاکید بر موضوع بومی گزینی دانشگاه‌ها افزود: رشته‌های تحصیلی باید به سمت نیاز مدرن جامعه حرکت کند و همه رشته‌ها بر اساس و نیاز روز جامعه و منطقه بومی دانشجو جذب کند تا در این منطقه شاهد بیکاری فارغ‌التحصیلان نباشیم.

وی با اشاره بر لزوم مهارت آموزی از دوران دانش آموزی افزود: هنرستان‌ها فرصت مناسبی در راستای مهارت آموزی است و با ارتقا سطح آن می‌توان به سمت توسعه خطوط ریلی اقتصاد استان حرکت کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر نیاز مستمر به شناخت جنبه‌های کامل نسبت به آموزش عالی استان گفت: تمامی رؤسای دانشگاه در شورای آموزش و آمایش عالی بر اساس شاخص‌های وزارت علوم نیاز است تا تمامی نقاط ضعف، قوت، خلأ رشته و دیگر شاخص‌ها را مورد بررسی و مأموریت خود تعریف کنند تا در محور توسعه و آمایش دانشگاهی حرکت کند.

معتمدیان با اشاره به برش شهرستانی دانشگاه‌ها افزود: این شورا برای ارتقا سطح علمی در شهرستان‌ها نیز با تعریف الگو مناسب درصدد ارتقا سطح علمی آکادمیک در شهرستان‌ها باشد تا ضمن تبیین آمایش علمی در محور ارتقا علمی تمامی مناطق این استان حرکت کند.

کارگروه شورای آموزش و آمایش عالی آذربایجان‌غربی با حضور رسمی رؤسای دانشگاه‌ها و تیم اقتصاد استانداری تشکیل و با تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر توسعه روند علمی و مهارت آموزی در استان، کار خود را آغاز کرد.

کد خبر 5997807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha