۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد بوشهر:

ترویج حلقه‌های مطالعاتی در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

ترویج حلقه‌های مطالعاتی در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ترویج حلقه‌های مطالعاتی در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ صبح پنجشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر، بیان کرد: امیدوارم با تلاش و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اثرگذار مقدمه تفکر و اندیشه را در جامعه رواج دهیم زیرا کتاب به عنوان بهترین ابزار تجلی‌بخش اندیشه در جامعه به شمار می‌آید.

وی افزود: پرداختن به موضوع تجلی‌بخشی اندیشه در جامعه ساختارهای مختلفی دارد که مطالعه مهم‌ترین و برجسته‌ترین مولفه در این راستا است.

افروغ اظهار کرد: نقطه قوت حوزه علمیه نسبت به دیگر مراکز آموزشی موضوع مباحثه است که یکی از شیوه‌های موفق در قالب حلقه‌های مطالعاتی برای رواج کتابخوانی و اندیشه‌ورزی است.

وی ادامه داد: در نشست‌های خروجی با محوریت کتاب آن هم آثار ارزنده‌ای چون شاهنامه، گلستان، بوستان صورت می‌گیرد و کتاب‌ها به جای اینکه بازخوانی شوند، پیرامون آن گفت‌وگو انجام می‌شود.

افروغ گفت: از این‌رو ما درصدد هستیم تا فرایند حلقه‌های مطالعاتی را در سراسر استان به خوبی پیش ببریم و در این زمینه دوره تربیت مدرس سرحلقه‌های مطالعاتی را در اسفندماه برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان به اقدامات اخیر سپاه در پاسخ به حادثۀ تروریستی کرمان اشاره کرد و عنوان کرد: این اقدام غرورآفرین بود و نویسندگان و اهالی قلم می‌توانند عزت و شکوه این تمدن بزرگی که دارد نشانه‌های شکوفایی خود را به جهانیان نشان می‌دهد، مورد پردازش قرار دهند.

کد خبر 5998016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha