۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

۳۶۹۵ دادخواست به اداره کار گلستان ارسال شد

۳۶۹۵ دادخواست به اداره کار گلستان ارسال شد

گرگان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تعداد دادخواست های واصله در۹ ماه امسال را ۳ هزار و ۶۹۵ مورداعلام کرد وگفت:در این مدت سه هزار و ۲۸۲ پرونده درمراجع حل اختلاف کار رسیدگی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی خواجه مظفری، صبح پنجشنبه در کارگاه آموزشی تخصصی اعضای مراجع حل اختلاف کار ویژه کارشناسان استان‌های گلستان و مازندران در خصوص برنامه تحولی واحدهای اجرایی گلستان طی سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: برای استقرار نظام جامع ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌های مشمول قانون کار پیش بینی شد دو هزار ۲۳۲ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه پرخطر در سراسر کشور انجام شود که استان گلستان طی ۹ ماه نخست امسال توانست هزار و ۹۹۹ مورد انجام دهد.

وی افزود: پیش بینی ما برای مشارکت کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در ایمن سازی محیط کار تا پایان سال ۳۴۸ مورد بود که این رقم در ۹ ماه نخست امسال ۵۱۴ مورد رسید.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص نظارت هوشمند بر حسن اجرای قانون کار (نظارت بر عملکرد مراجع حل اختلاف کار)، گفت: در بررسی پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف به صورت الکترونیکی توسط واحدهای اجرایی پیش بینی ما برای امسال ۴۵ مورد بود که طی ۹ ماه امسال ۳۳ مورد انجام شد که این رقم تا پایان سال از بیشتر از عدد محقق شده می‌رسد.

وی تعداد کارگاه‌های فعال تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را ۴۷ هزار و ۷۴۴ مورد، تعداد کل بیمه شدگان اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ۲۸۰ هزار و ۳۴۱ نفر، تعداد بیمه شدگان اجباری ۱۸۸ هزار و ۵۹۶ نفر، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری سه هزار و ۹۳ نفر، تعداد بیمه شدگان توافقی و خاص را ۸۸ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام کرد.

خواجه مظفری در خصوص تعداد شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی استان، اظهار کرد: در استان ۱۳ شهرک صنعتی و ۱۰ ناحیه صنعتی فعال هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۱ معدن با بیش از دو هزار نیروی کار در استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد کارگاه‌های دارای کمیته انضباط ۷۰ کمیته بود که این عدد در سال جاری به ۸۰ کمیته رسیده است.

وی افزود: در ۹ ماه امسال سه هزار و ۲۸۲ پرونده در مراجع حل اختلاف کار رسیدگی و دادنامه صادر شد.

خواجه مظفری تعداد آرا سازشی در هیأت تشخیص و حل اختلاف را هزار و ۶۰ مورد اعلام کرد و افزود: میانگین مدت زمان رسیدگی در هیأت تشخیص ۱۲ روز است.

کد خبر 5998024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha