۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

پنج هزار و ۳۳۴ نفر از خراسان جنوبی برای اعتکاف ثبت نام کردند

پنج هزار و ۳۳۴ نفر از خراسان جنوبی برای اعتکاف ثبت نام کردند

بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تا ۲۸ دی ماه پنج هزار و ۳۳۴ نفر از خراسان جنوبی به صورت حضوری و در سامانه ثبت نام کردند.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای شرکت در اعتکاف سال جاری در خراسان جنوبی تاامروز مورخ ۲۸ دیماه پنج هزار و ۳۳۴ نفر به صورت حضوری و در سامانه ثبت نام کردند که طی چند روز آینده شاهد بالا فتن مشهود آمار ثبت نام کنندگان خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکنون بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۴۷۳ نفر از خواهران و هزار و ۱۵۹ نفر برادران هستند.

سالاری با بیان اینکه ۲۵۰ مسجد آمادگی خود را برای برگزاری مراسم اعتکاف در خراسان جنوبی اعلام کرده اند، گفت: برای اعتکاف دانش آموزی نیز تاکنون هزار و ۹۲۱ دانش آموز دختر و ۵۹۷ دانش آموز پسر در استان ثبت نام و هزینه مدنظر را پرداخت کرده اند.

وی گفت: کسانی که قصد شرکت در برنامه اعتکاف را دارند می‌توانند تا ۳۰ دی در سامانه www.etekaf.skh که امسال برای اولین بار راه اندازی شده، ثبت نام و یا به صورت حضوری به مساجد مراجعه کنند و همچنین مساجد تا شب ۱۳ رجب امکان اعلام آمادگی برای پذیرایی از معتکفان را به شرط دارا بودن شرایط لازم دارند.

مدیرکل تبیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: امسال برای اولین بار اعتکاف مادر و کودک را در سراسر استان داریم تا مادران با خیال آسوده‌تری در این مراسم شرکت کنند و همچنین اعتکاف ویژه‌ی دانش‌آموزی نیز داریم.

گفتنی است مراسم اعتکاف از سحر ۱۳ رجب شروع می‌شود و معتکف باید قبل از اذان صبح در مسجد جامعی که در آن اقامه جماعت می‌شود حاضر شود.

کد خبر 5998040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha