۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸

بیش از۱۲ هزار کارگاه در چهارمحال و بختیاری حق بیمه پرداخت می‌کنند

بیش از۱۲ هزار کارگاه در چهارمحال و بختیاری حق بیمه پرداخت می‌کنند

شهرکرد- مدیرکل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۱ هزار نفر مستمری‌بگیر در استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و همچنین ۱۲ هزار و ۹۴۰ کارگاه فعال به این سازمان حق بیمه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله مختاری پیش از ظهر امروز در بازدید استاندار از اداره‌کل تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ضریب پوشش بیمه‌ای یکی از مؤلفه‌های رفاه اجتماعی و تحقق عدالت محسوب می‌شود، اظهار کرد: این سازمان قبل از انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیت خود را ادامه داده است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای این سازمان هستند، گفت: ۵۱۵ هزار نفر در حال حاضر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای این استان هستند.

وی افزود: ۵۱ هزار نفر مستمری‌بگیر در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و همچنین ۱۲ هزار و ۹۴۰ کارگاه فعال به این سازمان حق بیمه پرداخت می‌کنند، تعداد بیمه‌شدگان اجباری تحت حمایت دولت در قالب یارانه در این استان نیز ۳ هزار و ۲۰۰ کارگاه است.

مختاری بیان کرد: در بیمه‌شدگان خاص در ۹ ماهه ابتدایی سال ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت داشته‌ایم، در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان در چهارمحال و بختیاری در قالب یارانه از دولت دریافت وجه داشتیم.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری در خصوص بخشودگی جرایم بیمه‌ای، عنوان کرد: اگر حق بیمه از سوی کارفرما در موعد مقرر پرداخت نشود، یک جریمه باید دریافت شود و به حساب دولت واریز می‌شود، بخشی از کارفرمایان مشمول بخشودگی جرایم شدند، ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان بخشودگی جرایم در این حوزه را داشتیم.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر بیمه شده جدید در چهارمحال و بختیاری با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد منعقد کردند، بحث پالایش بیمه‌های حمایتی دولت در دستور کار داریم.

کد خبر 5998117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha