۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳

رییس کل دادگستری استان مرکزی:

کارآمد سازی ساختار قضایی از اولویت‌های دستگاه قضا است

کارآمد سازی ساختار قضایی از اولویت‌های دستگاه قضا است

اراک- رییس دادگستری استان مرکزی گفت: کارآمد سازی ساختار قضایی و اداری از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

به‌گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید جزایی پیش از ظهر پنجشنبه در اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضائی با موضوع تدابیر قضائی و نو اندیشی‌ها اظهار کرد: مسائل و مشکلات در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و هنری همچنان جزو پرونده‌های دستگاه قضا و رو به افزایش است که باید متناسب با حجم تقاضا برنامه‌های مدونی ارائه شود.

رئیس دادگستری استان مرکزی افزود: اندیشه‌های راهبردی مقام معظم رهبری همواره نقش کلیدی در حمایت دستگاه قضا در شناسایی موانع و حل مشکلات ایفا کرده است.

حجت الاسلام جزایی عنوان کرد: مبنای اندیشه‌های مقام معظم رهبری در قوه قضائیه بر تصحیح حد و نظام قضائی است از این رو ضروری است دستگاه‌های نظارتی و مراقبتی درون سازمانی دقت کافی در عملکرد خود داشته باشند.

وی افزود: مبنای قانون در قوه قضائیه برگرفته از شرع مقدس است و عناصر و عامل انسانی آن قضات سالم و عالم به حقوق قضائی اسلامی هستند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی، اجرای حدود الهی و استقرار عدالت، مبارزه با فساد و ساختارهای فسادزا و ایجاد امنیت به ویژه در فضای حقیقی و مجازی و تأمین آزادی‌های مشروع را از جمله وظایف دستگاه قضا عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: کارآمد سازی ساختار قضائی و اداری از اولویت‌های دستگاه قضائی است بنابراین باید به روز رسانی مجموع ساختار آن همواره مدنظر باشد.

حجت الاسلام جزایی تقویت دانش قضات و مجموعه قضائی را ضروری دانست و گفت: سستی در حکم قاضی و نقض‌های مکرر کل مجموعه قضائی را دچار خسران خواهد کرد.

وی بر ضرورت برخورد مناسب کادر قضائی با مراجعه کنندگان تاکید کرد و گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دستگاه قضا اقدامات مطلوبی صورت گرفته اما در این راستا اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته است.

رئیس دادگستری استان مرکزی ادامه داد: پرورش عناصر فعال در قوه قضائیه و کادر سازی، بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد همچنین حوزه و دانشگاه از تأکیدات مقام معظم رهبری در دستگاه قضائی است.

حجت الاسلام جزایی گفت: مقام معظم رهبری سند تحول را یکی از مترقی‌ترین اسناد تحول دانستند و بر اجرای آن در دستگاه قضا تاکید کردند.

کد خبر 5998153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha