۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰

برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد؛

معاون اول رییس‌جمهور به اوگاندا سفر می‌کند

معاون اول رییس‌جمهور به اوگاندا سفر می‌کند

معاون اول رییس‌جمهور به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، روز جمعه عازم کامپالا پایتخت اوگاندا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، روز جمعه عازم کامپالا پایتخت اوگاندا خواهد شد.

محمد مخبر در این سفر علاوه بر سخنرانی در اجلاس سران این جنبش و تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات بین‌المللی، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با برخی کشورهای شرکت کننده خواهد کرد.

با برگزاری نوزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در ۲۹ تا ۳۰ دی ماه، ریاست این جنبش از جمهوری آذربایجان به اوگاندا خواهد رسید.

جنبش کشورهای غیرمتعهد یا جنبش عدم تعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد با هدف وحدت میان کشورهایی که نه در اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه سرمایه‌داری (امپریالیسم) قرار داشتند، تشکیل شد و اکنون ۵۳ کشور آفریقایی، ۴۰ کشور آسیایی، ۲۶ کشور آمریکای لاتین و کارائیب و یک کشور اروپایی، ۱۲۰ عضو آن را تشکیل می‌دهند و ۱۸ کشور و ۱۰ سازمان از جمله سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب اعضای ناظر این جنبش هستند.

شانزدهمین دوره نشست جنبش غیر متعهدها شهریور ۱۳۹۱ به ریاست جمهوری اسلامی ایران و در تهران برگزار شد.

پیش از این قرار بر این بود حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور عازم این سفر شود که این امر به معاون اول رئیس‌جمهور محول شد.

کد خبر 5998299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha