۲۸ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۴۴

استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

توسعه پارکینگ‌های مرز خسروی به بیش از ۲۰۰ هکتار

توسعه پارکینگ‌های مرز خسروی به بیش از ۲۰۰ هکتار

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت:پارکینگ‌های مرز بین المللی خسروی برای ایام اربعین ۱۴۰۳ به بیش از ۲۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست بررسی توسعه پارکینگ‌های مرز خسروی برای ایام اربعین ۱۴۰۳ که با حضور معاونین عمرانی و سیاسی و امنیتی استانداری، فرمانده قرارگاه نجف اشرف غرب کشور و فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین امسال بیش از یک میلیون نفر از مرز بین المللی خسروی عبور کردند که این میزان ۲ برابر حجم تردد در سال گذشته بود.

وی افزود: با توجه به اقبال رو به گسترش مردم از مرز خسروی، ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و پارکینگ‌های این مرز مهم به عنوان دروازه تاریخی کربلا کاملاً احساس می‌شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در همین راستا نشست امروز با ۲ مجموعه توانمند سپاه نبی اکرم (ص) و قرارگاه نجف برگزار شد تا از ظرفیت بزرگ آنها برای توسعه پارکینگ‌ها در مرز خسروی استفاده کنیم.

معاون عمرانی استانداری در این نشست گفت که برای اربعین امسال ۱۱۰ هکتار پارکینگ در مرز خسروی آماده شد که تلاش داریم این میزان در سال آینده به بیش از ۲۰۰ هکتار برسد تا انبوه زوار محترم با آسایش و آرامش بیشتری در راهپیمایی بزرگ اربعین حاضر شوند.

مرز بین المللی خسروی قدیمی ترین، نزدیک ترین و آسان‌ترین مسیر دسترسی به عتبات عالیات است و از گذشته‌های دور به دروازه کربلا معروف بوده است.

کد خبر 5998379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha