۲۹ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۸

رییس کنگره دندانپزشکی عمومی عنوان کرد؛

کشیدن دندان به خاطر نداشتن هزینه درمان دردناک است

کشیدن دندان به خاطر نداشتن هزینه درمان دردناک است

رییس پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران، با انتقاد از عدم حمایت بیمه‌ها از هزینه‌های دندانپزشکی، گفت: کشیدن دندان به خاطر نداشتن هزینه درمان، دردناک است.

به گزارش خبرنگار مهر، مارال قربانزاده، در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران در هتل المپیک تهران، افزود: در کنگره امسال، نقش آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی در کنار تجربه کار، مورد توجه قرار دارد و در همین زمینه، بیش از ۳۰۰ سخنران داخلی و تعدادی سخنران از کشور ترکیه؛ به ارائه اطلاعات روز دنیا از دندانپزشکی می‌پردازند.

وی با اشاره به استقبال خوبی که دندانپزشکان از کنگره داشته اند، گفت: هدف ما از برگزاری این کنگره، قرار گرفتن آموزش‌های آکادمیک و دانشگاهی در کنار تجربه حاصل از کار است.

کشیدن دندان به خاطر نداشتن هزینه درمان دردناک است

قربانزاده با عنوان این مطلب که سطح کیفی دندانپزشکان کشور بسیار عالی است، افزود: در این بین، نمی‌توان نقش انجمن‌ها در ارائه آموزش به همکاران را نادیده گرفت.

رئیس کنگره در ادامه به مهم‌ترین چالش حرفه دندانپزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: قطعاً، هزینه‌های سنگین و سرسام‌آور درمان‌های دندانپزشکی، مهم‌ترین دغدغه همکاران دندانپزشک است.

وی با انتقاد از اینکه خدمات درمان دندانپزشکی را جزو خدمات لوکس تلقی می‌کنند، افزود: همه خدمات دندانپزشکی، فقط زیبایی نیست که برای آن ردیف بودجه بیمه‌ای نمی‌بینند.

قربانزاده ادامه داد: از شورای عالی انتظار داریم برای سلامت مردم، ردیف بودجه دندانپزشکی را ببیند. زیرا، برای ما دردناک است که مردم به خاطر نداشتن هزینه درمان دندانپزشکی، درخواست می‌کنند دندان آنها کشیده شود.

وی افزود: امیدواریم هزینه‌های خدمات دندانپزشکی مورد حمایت بیمه‌ها قرار بگیرد، تا روزی فرا برسد که دهان مردم عاری از دندان‌های خراب باشد و بعد از آن بتوانیم به سمت برنامه پیشگیری برویم.

کد خبر 5998424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      4 0
      با درود به شما وتشکر از زحمات شما.. متاسفانه دربعضی از بیمه هاکه درمان انجام میشود آنقدر نتیجه کار ضعیف میباشد که...... نه دکتر راضی نه مریض..
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      6 1
      هزینه دامپزشکی بشدت بالاست حتی کشیدن آن نزدیک به یک میلیون تومان است ایکاش ظرفیت پذیرش دندانپزشک بالا می رفت تا قیمت ها پایین بیاید آن قدیمها با حداقل هزینه دندان را دندانپزشکان تجربی ترمیم و عده ای هم می کشیدند..اکنون بخواهی دندان را بکشی دندانپزشکان نمی کشند..درد آور اینست که درد را تجمل کنید
    • زهرا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      5 0
      اونقدر هزینه های دندانپزشکی زیاده که من و شوهرم دنداهای خراب رو کشیدم والان با دندانهای مصنوعی هر روز حالت تهوع داریم که از زندگی هم سیر شدیم والان دوتا از دندانهای بچه هام که عصب کشی کردیم رو هزینه روکش نداریم .کاش بیمه روکش و عصب کشی رو تقبل میکرد 😞
    • مریم رستمی CA ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      1 1
      عالی
    • مریم رستمی CA ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      0 0
      عالی
    • سیفی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      3 1
      متاسفانه اغلب دندانپزشکان با بیمه کار نمی کنند و آنهایی هم که بیمه هستند آنقدر شلوغ و وقتها طولانی است که خیلی از بیمارها از ادامه درمان مایوس می شوند
    • فاطمه IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      2 3
      خیلی از مردم اطلاع ندارند ک از هزینه ی زیاد دندانپزشکی چیز زیادی نصیب دندانپزشک نمیشود پول مواد مصرفی و هزینه تجهیزات و برق و ...آنقدر زیاد است ک هم صدای دکترها درآمده هم بیماران..علی رغم اینکه هنوز عده ای پزشک را مقصر می‌بینند... محض رضای خدا برای سلامت مردم ارزش قائل باشید
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      ما بازنشتگان تأمین اجتماعی به خاطر بیمه مزخرف خود وعدم پوشش دندان پزشکی داریم دندان هارو میکشیم به خاطر نداشتن هزینه آن 🤬🤬🤬
    • علی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      چرا ظرفیت جذب رشته دندانپزشکی رو افزایش نمی دهید؟ که اکثرا دندانپزشک ها در کشور های خارج تحصیل می کنند، وضعیت طوری هست که دندانساز های تجربی از این مسئله سو استفاده کرده بدون گذراندن تحصیلات لازم و تخصص صرفا بصورت تجربی خودشون ترمیم و عصب کشی می کنند. دست آخر هم اندازه یک دندانپزشک هزینه اخذ میکنن