۳۰ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۱

معاون دادستان کرمان:

افزایش ظرفیت کمپ های‌ ترک اعتیاداستان کرمان ضروری است

افزایش ظرفیت کمپ های‌ ترک اعتیاداستان کرمان ضروری است

کرمان- معاون حقوق عامه دادستان کرمان گفت: توانمندسازی و افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد باید به طور جدی مد نظر مسئولین استانی و کشوری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، محمد ضیاءالدینی، یکی از مشکلات اساسی در کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ١۶ کرمان را نبود زیرساخت مناسب متناسب با میزان معتادین متجاهر در سطح استان دانست و خاطر نشان کرد: ضرورت دارد توانمندسازی آن‌ها به طور جدی مد نظر مسئولین قرار گیرد تا شاهد تحقق یکی از بندهای سند تحول که همان کاهش ورودی پرونده به دادسراها و همچنین کاهش آمار زندانیان باشیم.

وی اظهار داشت: مصرف مواد مخدر سبب افزایش تعداد معتادان متجاهر و به تبع مخدوش شدن چهره شهر و افزایش سرقت‌های خرد می‌شود و همین موضوع سبب گلایه عمده مردم و یکی از دغدغه‌ها و گلایه‌ی اصلی و به حق شهروندان شده است لذا با توجه به وسعت استان کرمان و تعداد بالای پذیرش در این مرکز، توسعه کمپ‌ها ضرورت دارد.

وی تأمین امنیت پیرامونی کمپ‌های ترک اعتیاد را ضروری دانست و تصریح کرد: از آنجا که کمپ‌های ترک اعتیاد در خارج از شهر قرار دارند و جهت تأمین امنیت نیاز است در موارد ضروری، مأمورین مسافت زیادی را طی نمایند لازم است تدابیر لازم از سوی نیروی انتظامی اتخاذ گردد تا از فرار برخی بیماران و سایر مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

این مقام قضائی به مشکلات مالی بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد در استان اشاره و عنوان کرد: در این راستا از شورای هماهنگی مواد مخدر و اداره کل بهزیستی می‌خواهیم به منظور ارائه خدمات بهتر به مددجویان، هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را در راستای پرداخت تسهیلات و بدهی خود به مدیران این کمپ‌ها اجرایی کنند.

معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان کرمان تأکید کرد: اداره کل بهزیستی استان باید به صورت مستمر بازرسی از کمپ‌های ترک اعتیاد را جهت بررسی وضعیت امنیت و پیشگیری از بروز هر گونه حادثه‌ای در دستور کار خود قرار دهد و مواردی از قبیل مسائل ایمنی مختلف همچون فرسوده نبودن ساختمان، وضعیت اطفای حریق و متناسب بودن فضای فیزیکی نسبت به تعداد مددجویان را مورد بررسی ویژه قرار دهد تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری به عمل آید.

کد خبر 5999052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد AE ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      الحمدلله.