۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد؛

صدور مجوز فعالیت برای کانال‌های مجازی با ۵ هزار کاربر در لرستان

صدور مجوز فعالیت برای کانال‌های مجازی با ۵ هزار کاربر در لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از صدور مجوز فعالیت برای کانال‌های مجازی با بیش از پنج هزار کاربر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم روانشاد امروز شنبه در جلسه اعطای احکام هیئت‌منصفه مطبوعات لرستان با بیان اینکه حضور هیئت‌منصفه در رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و سیاسی جلوه‌ای از دادرسی مردمی و اجتماعی در نظام قضائی کشور است، اظهار داشت: اعضای این هیئت نماینده افکار عمومی هستند.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه در جرایم مطبوعاتی ارتکاب جرم، غالباً با انگیزه‌ای شرافتمندانه صورت می‌گیرد؛ بنابراین از همان ابتدا قانون‌گذار، رسیدگی به این نوع از جرایم را در سیاق و فرایندی جداگانه و تخصصی قرار داده است که وجه ممیزه این جرایم از حیث رسیدگی، حضور مؤثر هیئت‌منصفه مطبوعات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، آماری از تعداد رسانه‌های استان ارائه داد و افزود: در استان ۲۹۰ رسانه دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد، ۵۴ هفته‌نامه، ۱۷ دوهفته‌نامه، ۱۶ ماهنامه، ۱۸ فصلنامه و سالنامه، ۱۴۰ پایگاه خبری، ۴۴ نشریه الکترونیکی و یک روزنامه محلی هستند.

روانشاد با بیان اینکه اخیراً کانال‌های مجازی به‌عنوان انسان رسانه می‌توانند مجوز دریافت کنند، در صورت ثبت کانال‌های مجازی با بیش از پنج هزار کاربر می‌توانند از مزایای مطبوعات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در کمیته صیانت از رسانه ذیل شورای اطلاع‌رسانی استان هجمه‌ها و تخلف‌های مطبوعاتی در فضای مجازی بررسی می‌شوند، افزود: این مهم با کمک پلیس فتا و دادستانی استان رسیدگی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هیئت‌منصفه مطبوعات طی دو سال اخیر یک مورد پرونده را مورد بررسی قرار داده است افزود: هیئت‌منصفه کمک خواهد کرد که پرونده جرایم مطبوعاتی در استان با کمترین تنش حل‌وفصل شوند.

کد خبر 5999347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha