۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴

دو سناتور آمریکایی:

دولت بایدن در نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا کوتاهی کرده است

دولت بایدن در نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا کوتاهی کرده است

دو تن از روسای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با انتقاد از دولت این کشور در نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا تأکید کردند که هر چه سریعتر باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سناتور «راجر ویکر» و «دب فیشر» از روسای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با انتشار یادداشتی مشترک در روزنامه وال‌استریت ژورنال اعلام کردند که جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور نسبت به مسوولیت نوسازی زرداخانه آمریکا کوتاهی کرده است.

پیش از این بلو مبرگ برآورد کرده بود که هزینه جایگزینی موشک‌های مینتمن۳ با برنامه موشک‌های قاره‌پیما ( ICBM) نزدیک به ۱۳۱.۵ میلیارد دلار است، یعنی ۳۷ درصد بیشتر از برآوردهای اولیه.

این دو سناتور در یادداشت خود نوشته‌اند که «ما باید دولت (بایدن) را برای شکست‌هایش مسوولیت‌پذیر کنیم. اما برای جبران دهه‌ها غفلت، همکاران ما در کنگره نیز باید متعهد به احیای سلامت صنعتی ایالات متحده و توسعه نیروی کار موردنیاز برای مسلح‌نگه‌داشتن نیروهای هسته‌ای آمریکا و آمادگی برای مقابله با هر چالشی باشند.»

سناتورهای جمهوری خواه متعهد شدند که از همه ابزارهای نظارتی کنگره برای به حداکثر رساندن سرمایه گذاری مالیات دهندگان در برنامه موشک‌های قاره‌پیما (سنیتل) استفاده کنند، از جمله گسترش آموزش برای کارگران ماهر، اعمال «قانون تولید دفاعی» برای گسترش در دسترس بودن کالاهای ساختمانی و تثبیت تورم.

این دو سناتور آمریکایی در پایان یادداشت خود اعلام کردند که معقدند چنین تلاش‌هایی برای تسریع نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا در کنگره حمایت دوحزبی خواهد داشت.

کد خبر 5999400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha