۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸

استاندار کردستان:

مقدمات سرمایه گذاری در دریاچه زریوار فراهم شده است

مقدمات سرمایه گذاری در دریاچه زریوار فراهم شده است

سنندج- استاندار کردستان گفت:دریاچه زریوار از اهمیت بالایی برخوردار است و مقدمات سرمایه گذاری برای این مهم فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان اظهار کرد: کشور در حال حاضر دوران خشکسالی را تجربه می‌کند و استان کردستان جزو معدود استان‌هایی است که بارش‌های مناسبی دارد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با استمرار وضعیت بارش‌های استان شاهد محصولات قابل قبول کشاورزی در سال زراعی باشیم، افزود: نقش کردستان در تأمین امنیت غذایی و مایحتاج غذایی کشور روز به روز بیشتر می‌شود.

استاندار کردستان بیان کرد: حوزه صنعت و گردشگری در کردستان نیاز به تأمین زمین دارد و این مهم در شهرستانی مانند مریوان بیشتر محسوس است و باید در این راستا برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

زارعی کوشا تاکید کرد: ما هیچ اصراری در تغییر کاربری اراضی کشاورزی نداریم ضمن اینکه قانون نیز در این زمینه دست ما را باز نگذاشته است.

وی در ادامه به حوزه آب نیز اشاره کرد و بیان داشت: تخصیص آب برای پروژه‌ای داده شده اما با گذشت ۱۰ سال هیچ اتفاقی در اجرای این پروژه نیفتاده باید در این تخصیص‌ها تجدید نظر صورت بگیرد.

استاندار کردستان بر ضرورت تعیین تکلیف آب تخصیص یافته اشاره و تصریح کرد: اینکه چه میزان تخصیص آب در مریوان داده شده اما هنوز وارد فاز تولید نشده باید احصا و در کوتاه‌ترین زمان تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شود.

میزان بهره‌وری از ظرفیت دریاچه زریوار تقریباً صفر است

زارعی کوشا به اهمیت بهره گیری از دریاچه زریوار پرداخت و گفت: متأسفانه کمترین بهره را از دریاچه زریوار می‌بریم در زمینه احیای این تالاب کارهای خوبی انجام گرفته است؛ اما میزان بهره‌وری از این ظرفیت منحصر فرد تقریباً صفر است.

وی ادامه داد: لازم است بسته‌های سرمایه‌گذاری برای تالاب زریبار تدوین شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بسته‌های سرمایه‌گذاری در مورد زریبار را ارائه شود.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه مقدمات سرمایه‌گذاری در دریاچه زریوار فراهم است، بر تدوین بسته‌های مناسب در سال آینده برای افتتاح طرح‌های سرمایه گذاری در این تالاب‌ها تاکید کرد.

کد خبر 5999470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha