الرشق: آمریکا شریک جنایات تل آویو است

الرشق: آمریکا شریک جنایات تل آویو است

یکی از رهبران حماس اعلام کرد: جو بایدن رییس جمهور آمریکا شریک کامل در جنگ کشتار جمعی رژیم صهیونیستی علیه غزه است و ملت ما انتظار خیر از آن ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، عزت الرشق از رهبران حماس اعلام کرد: جو بایدن رییس جمهور آمریکا شریک کامل در جنگ کشتار جمعی رژیم صهیونیستی علیه غزه است و ملت ما انتظار خیر از آن ندارد.

وی افزود: آنها خود را قیم ملت فلسطین می دانند و به دنبال آن هستند که برای آنها تعیین و تکلیف کنند.

الرشق در ادامه گفت: آمریکاییها قبل از صد روزه شدن جنگ، از غزه پس از حماس سخن می گفتند و هم اکنون از اسراییل پس از نتانیاهو سخن می گویند.

پیش از این نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که تلاش‌های آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برای توجیه کشتار و نسل‌کشی مردم غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی مشارکت دولت آمریکا در این جنایات را نشان می دهد.

در بیانیه حماس آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس مغالطه‌ها و روایات گمراه کننده وزیر خارجه آمریکا پس از جنگ و حملات وحشیانه به غزه تحت حمایت کامل دولت جو بایدن را شدیداً محکوم می‌کنیم.

این بیانیه در ادامه تأکید می‌کند که تلاش‌های بلینکن برای توجیه کشتار جمعی مردم غزه به دست ارتش تروریست اسراییل با ادعای حضور مبارزان مقاومت در بین غیرنظامیان، تلاشی بی‌نتیجه برای محو آثار جنایات اشغالگران صهیونیست در حق زنان، کودکان و افراد سالخورده در غزه است که تا این لحظه ۳۰ هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند و این بیانگر اوج مداخله آمریکا در این جنایات و نقض صریح تمامی قوانین بین‌المللی توسط ارتش صهیونیستی است.

کد خبر 5999542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha