۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

غربالگری ۴۰۵ هزار نفر در استان ایلام در «پویش ملی سلامت»

غربالگری ۴۰۵ هزار نفر در استان ایلام در «پویش ملی سلامت»

ایلام-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از غربالگری ۴۰۵ هزار نفر در استان ایلام در «پویش ملی سلامت» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حیدری‌زاده ظهر شنبه در خصوص آخرین آمار اجرای «پویش ملی سلامت» در سطح استان، اظهار داشت: ۴۰۵ هزار ۸۹۸ نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح استان ایلام، غربالگری شده‌اند که معادل بیش از ۹۱.۳ درصد جمعیت افراد بالای ۱۸ سال استان است.

وی افزود: از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت تا امروز، ۷۴ هزار و ۴۱۸ نفر مشکوک به پیش فشاری خون و ۲۰ هزار و ۱۵۹ نفر مشکوک به پیش دیابت شناسایی شدند.

حیدری‌زاده تصریح کرد: همچنین ۹ هزار و ۲۵۷ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۵ هزار و ۶۸۱ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه دیابت و پرفشاری خون به عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته، اظهار داشت: مردم استان ایلام با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن آن، مصرف پروتئین بالایی دارند که عاملی برای بسیاری از بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم محسوب می‌شوند و ممکن است میزان بروز این بیماری‌ها در این استان افزایش یابد که به همین دلیل درصد موارد مشکوک به دیابت در استان ۱.۴ درصد و در کشور ۱.۲ درصد است و همچنین درصد موارد مشکوک به فشارخون بالا ۲.۳ درصد و در کشور ۱.۹ درصد است.

گفتنی است؛ منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست.

کد خبر 5999666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha