۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد؛

پیش بینی شرکت ۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم اعتکاف

پیش بینی شرکت ۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم اعتکاف

اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از پیش بینی مشارکت هشت هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر مسعود حمیدی نژاد ظهر امروز شنبه در جمع مدیران مدارس دخترانه مجری طرح اعتکاف دانش آموزی در آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز عنوان کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای دانش آموزان گام دومی است تا با معارف اهل بیت عصمت و طهارت آشنا شوند و در فضایی معنوی و اعتقادی و به دور از فضای مادی و در آغوش پروردگار به عبادت مشغول شوند.

وی با بیان اینکه تقویت مبانی اعتقادی دانش آموزان تنها یکی از کارکردهای فراوان برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش آموزان دختر نیز یکی از مهمترین کارکردهای برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزان است چرا که دانش آموزان با قرارگیری در این فضای معنوی اعتقادی و شرکت در این مراسم می‌توانند با فرهنگ علوی و الگوی زندگی فاطمی که بر مبنای عبادت و بندگی پروردگار و معنویت الهی است بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: دختران و آینده سازان ما و مادران آینده تربیت کننده نسلی هستند که می‌خواهند تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کنند. بی شک مراسم اعتکاف فرصتی برای نهادینه شدن معارف اهل بیت و به خصوص حجاب در بین دانش آموزان دختر است.

وی با اشاره به پیش بینی مشارکت هشت هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم معنوی اعتکاف گفت: ترغیب دانش آموزان برای شرکت در این مراسم معنوی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار داشته است.

کد خبر 5999682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha