۳۰ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۱۸

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خواستار شد؛

استفاده از ظرفیت مدارس در برگزاری مراسم دهه فجر و انتخابات اسفند

استفاده از ظرفیت مدارس در برگزاری مراسم دهه فجر و انتخابات اسفند

شیراز - مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر استفاده از ظرفیت، فرهنگیان و دانش آموزان در تبیین دستاوردهای نظام و برگزاری باشکوه دو رویداد مهم آتی یعنی دهه فجر و انتخابات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خلیل عسکری در نشست کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد دهه فجر استان فارس، با اشاره به اینکه امسال دهه فجر انقلاب اسلامی با انتخابات تقارن دارد بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: باید بر مبنای اصل مدرسه محوری، سیاست‌ها و برنامه‌ها ابلاغ و پیاده سازی شود و به مدیر مدارس تفویض شود که هر مدرسه باید به عنوان یک پایگاه انقلاب اسلامی فعالیت کند.

عسکری گفت: فعالیت در مدارس باید حول محور نقش‌دهی به دانش آموزان و معلمان باشد به گونه‌ای که دانش آموزان با سلایق خود و با استفاده از ظرفیت هنر و توان مناظره‌ای خود ورود و با رویکرد تحولی فضای دهه فجر را به جلو ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: همه این فعالیت‌ها باید برای تبیین انقلاب، اهداف و ضرورت‌های مشارکت و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب صورت پذیرد.

عسکری گفت: اصل و اساس کار ما در آموزش و پرورش این است که باید از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب الگو بگیریم چرا که هم جریان‌های گذشته و هم وضعیت موجود وهم افق آینده را ترسیم می‌کند و پویش‌های دانش‌آموزی نیز در دهه فجر دستاوردهای نظام را تبیین کنند.

وی افزود: در این راستا تشکل‌های دانش‌آموزی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تولید محتواهای نو و خلاقانه فاخر برنامه‌های دهه فجر را متناسب با اندیشه‌های برگرفته از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی جلو ببرند و در واقع با استفاده از ظرفیت این بیانیه است که می‌توانند جوان‌ها و نوجوان‌ها را جذب کنند.

استفاده از ظرفیت تشکل‌هایی چون بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی برای پیشبرد اهداف انقلاب، استفاده از ظرفیت و نقش خانواده در اجرای صحیح و موفقیت‌آمیز برنامه‌های آموزش و پرورش به خصوص در ایام دهه فجر و انتخابات، همکاری و همراهی فرهنگیان با فرمانداران، بخشداران و دهیاران در اجرای برنامه‌های دهه فجر، استفاده از ظرفیت گروه‌های سرود دانش آموزی و بازدید ازخانواده‌های تعدادی از ۴ هزار و ۲۱۲ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان فارس در ایام دهه فجر از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که عسکری بر آن تاکید کرد.

کد خبر 5999860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha