۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۹

گفت‌وگوی مهر؛

توسعه و بهسازی کتابخانه های رودسر نیازمند اعتبار است

توسعه و بهسازی کتابخانه های رودسر نیازمند اعتبار است

رودسر- رییس کتابخانه های عمومی رودسر با اشاره به قدمت ۲۰ ساله ساختمان کتابخانه های این شهرستان گفت: بهسازی و توسعه کتابخانه های عمومی رودسر نیازمند اعتبار است.

زهرا اخوان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: در صورت تحقق این مهم بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه از بین خواهد رفت.

اخوان با تاکید بر اینکه بهسازی و توسعه کتابخانه های این شهرستان از خواسته‌های جامعه فرهنگی منطقه است، افزود: تخصیص اعتبار مناسب برای تحقق این امر برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه اکثر ساختمان کتابخانه های عمومی این شهرستان بیش از ۲۰ سال قدمت داشته و نیازمند به بازسازی و تعمیر است، ادامه داد: واریز نیم درصدی شهرداری‌ها کمک بسیاری به رفع مشکلات فیزیکی کتابخانه ها دارد.

اخوان ادامه داد: با وجود اینکه در سال جاری یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از سوی فرمانداری برای تعمیر و تجهیزات کتابخانه ها مصوب شد اما کتابخانه ها به مبالغ بیشتری نیازمند است.

وی با بیان اینکه برگزاری فعالیت‌های مختلف فرهنگی و تجهیز کتابخانه ها نیازمند نوسازی و بروز رسانی است، ادامه داد: رفع این مشکلات همت مسؤولان و خیرین را می‌طلبد.

رئیس امور کتابخانه های عمومی رودسر با اشاره به عدم دسترسی روستاییان به مراکز کتابخانه گفت: راه اندازی کتابخانه سیار و یا پیشخوان‌های کتاب با همکاری دهیاران این مشکلات را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودسر شش کتابخانه عمومی فعال دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳۰۷۵۱ جلد کتاب با موضوعات مختلف در این کتابخانه ها موجود است.

اخوان بابیان اینکه این شهرستان دارای ۱۱ کتابدار و ۵ هزار و ۹۸۷ نفر عضو فعال است، گفت: زیر بنای کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر در حال حاضر ۱۵۹۷ متر مربع است.

رئیس امور کتابخانه های عمومی رودسر تصریح کرد: سال گذشته و از محل کمک‌های نیم درصدی شهرداری‌ها ۸۰۰ میلیون تومان به حساب انجمن کتابخانه های شهرستان واریز شد.

اخوان گفت: ۴۷ هزار و ۷۲۶ جلد کتاب در سال جاری به صورت امانی در اختیار علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این شهرستان قرار گرفت که این امر نشان می‌دهد شاخص بهره گیری از منابع کتاب در این شهرستان از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

کد خبر 5999961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha