۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳

معاون اداره‌کل اوقاف زنجان خبر داد؛

برگزاری دوره آموزش ائمه جماعات و مبلغان بومی زنجان

برگزاری دوره آموزش ائمه جماعات و مبلغان بومی زنجان

زنجان-معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه زنجان از برگزاری دوره آموزشی برای ائمه جماعات و مبلغان بومی استان به میزبانی امامزاده سید ابراهیم (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی با بیان اینکه طبق سنوات گذشته و بر اساس ابلاغیه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، دوره آموزشی مبلغان بومی و ائمه جماعات استان زنجان برگزار شد، افزود: این دوره آموزشی با هدف ارتقای مهارت و دانش‌افزایی روحانیون در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان و با حضور اساتیدی از حوزه علمیه قم به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه در این دوره یک روزه مباحث و شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز و رشد جمعیت و فرزندآوری با رویکرد خانواده پویا تدریس شد، ادامه داد: ۴۰ نفر از مبلغان در سطح استان که در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و نیز روستاها و مدارس مشغول به فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی هستند، در این دوره حضور داشتند که در نهایت از طرف سازمان برای شرکت‌کنندگان در دوره مدرک پایان دوره صادر خواهد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: هر سال در مناسبت‌های مختلف از قبیل سال نو، ماه مبارک رمضان، ایام دهه کرامت، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ماه محرم و صفر بیش از ۲۵ مبلغ بومی از مرکز اعزام و ۲۰ مبلغ بومی در امامزادگان و بقاع شاخص استان برای تبلیغ و ترویج دین و نیز فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مختلف حاضر شده و علاوه بر امامزادگان، در مدارس شهری و مناطق روستایی به تبلیغ و فعالیت می‌پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۱۹۱ نفر - روز حضور روحانیون از مناطق مختلف استان توسط سامانه جامع موقوفات و امامزادگان ثبت شده است، اضافه کرد: هزینه‌های آن نیز از طریق درآمد موقوفات با نیات مرتبط و نذورات امامزادگان پرداخت می‌شود.

کد خبر 6000033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha