۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

طی سال جاری؛

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر ۵ درصد افزایش یافت

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر ۵ درصد افزایش یافت

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طی سال جاری میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر ۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی‌نسب در نشست خبری اظهار کرد: در ۹۶۷ نوار ساحلی استان بوشهر ۱۱ بندر تجاری فعال است که تلاش‌های گسترده‌ای به منظور توسعه زیرساخت‌های بندری استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بوشهر با ۵۷ هکتار کمترین مساحت را بین بنادر کشور دارد که مانعی در مسیر جذب سرمایه‌گذار بوده است و در همین راستا توسعه مجتمع بندری نگین در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی تأسیسات زیربنایی در مجتمع نگین خاطرنشان کرد: راه و پل دسترسی به مجتمع نگین به طول ۹.۵ کیلومتر در دست اجرا است.

وی به آماده‌سازی پایانه مسافری بندر بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: چهار تفاهم‌نامه بزرگ همکاری و سرمایه‌گذاری در بندر بوشهر امضا شده است.

توسعه تجارت بندر دیر با قطر

شکیبی نسب با اشاره به احداث اسکله ۹۰ متری در بندر محمد عامری اضافه کرد: یک اسکله به طول ۱۵۰ متر احداث می‌شود که پیمانکار آن مشخص شده است.

وی از تقویت زیرساخت‌های بندر دیر برای توسعه صادرات به کشور قطر خبر داد و افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر دیر با اعتبار هزار میلیارد تومان دارای پیشرفت ۷۰ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توسعه بنادر شمالی استان را از دیگر اقدامات ذکر کرد و ادامه داد: لایروبی خور بندر دیلم، طرح توسعه بندر ریگ و گناوه از اقدامات مهم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان پروژه بندری داریم تاکید کرد: برخی از این پروژه‌ها در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

تعمیق کانال ورودی بوشهر

شکیبی نسب با اشاره به فعالیت پنج شناور آتش خوار در بنادر استان افزود: امسال اولین سالی بود که هیچ آتش‌سوزی در بنادر استان نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه عمق بندر بوشهر به بالای ۱۱ متر رسیده است گفت: در حال حاضر مشکلی برای تردد کشتی‌های بالای ۳۰ هزار تن در هیچیک از نقاط کانال بندر بوشهر وجود ندارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر طی سال جاری را ۵۲ میلیون تن عنوان کرد و اظهار داشت: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر ۵ درصد افزایش یافت.

کد خبر 6000241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha