۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس عنوان کرد؛

گرانفروشی و احتکار در صدر تخلفات صنوف لوازم خودروییِ فارس

گرانفروشی و احتکار در صدر تخلفات صنوف لوازم خودروییِ فارس

شیراز - معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: بازرسی از صنوف عرضه کننده لوازم مصرفی خودروها در فارس نشان داد بیشترین تخلف کشف شده در حوزه‌های گرانفروشی، تقلب و احتکار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسنی با اعلام این خبر گفت: نظارت بر بازار لوازم مصرفی خودروهای سبک و سنگین در دستور کار این معاونت قرار دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴ هزار بازرسی از عرضه کنندگان لاستیک، فروشگاه‌های عرضه لوازم یدکی و عرضه کنندگان روغن موتور به عمل آمده که طی آن ۶۴۰ متخلف شناسایی و پرونده تخلف برای آنها تشکیل و برای طی مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده ۹۳۳ بازرسی از صنف لاستیک فروشان انجام شد که طی آن برای ۸۹ متخلف پرونده تخلف احتکار، گران‌فروشی، امتناع از فروش و یا عرضه خارج از شبکه به ارزش بیش ۱۰۶ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس، همچنین به بازرسی از صنوف عرضه کنندگان لوازم یدکی اشاره کرد و گفت: از عرضه کنندگان لوازم یدکی خودرو بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ بازرسی به عمل آمد که طی آن ۴۳۲ پرونده تخلف به ارزش ۲۷۷ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال تشکیل و برای طی مراحل قانونی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته حسنی بیشترین تخلف کشف شده در این صنوف گران‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه و امتناع از فروش بود و بیشترین لوازم یدکی تقلبی کشف شده شامل کاسه نمد، لنت ترمز، دیسک و صفحه پراید و پژو، فیلتر هوا، تسمه تایم بوده است.

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس از تشکیل ۱۱۹ پرونده تخلف در حوزه روغن موتور خبر داد و گفت: از ۵۰۴ بازرسی به عمل آمده از عرضه کنندگان روغن موتور برای ۱۱۹ واحد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

تخلف این واحدها گران‌فروشی، تقلب و احتکار بوده است که با هوشمندی بازرسان شناسایی و با متخلفان برخورد شد.

کد خبر 6000321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha