۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹

جانشین وزیر فرهنگ:

اصفهان یکی از قله‌های رفیع فرهنگ، هنر و رسانه کشور است

 اصفهان یکی از قله‌های رفیع فرهنگ، هنر و رسانه کشور است

اصفهان- جانشین وزیر فرهنگ گفت: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم با حرکت قرارگاهی و ناظر به حل مساله اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد هاشمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: تنها یک رویداد در این استان به‌قدری بی‌بدیل است که صدها کتاب، قلم و دوربین باید برای ثبت آن به کار بیاید و آن رویداد موردی جز بیست‌وپنجم آبان و تشییع ۳۷٠ شهید نیست.

وی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی چند مساله جدی را دنبال کردیم، افزود: مرجعیت و تنظیم‌گری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنوات مختلف مخدوش شده بود و نیاز به احیای جدی در این زمینه مطرح بود تا شاهد چندشاخگی‌های نباشیم.

جانشین وزیر فرهنگ عنوان کرد: احیای شورای هنر و تشکیل جلسات آن پس از ۱۳ سال تعطیلی، تقویت هویت ایرانی-اسلامی از تولیدات تا جهت‌گیری جشنواره‌ها بر بستر هویت ایرانی و رونق فرهنگی که یکی از اهداف جدی وزارت فرهنگ و ارشاد است، از جمله اقدامات وزارت فرهنگ در این مدت بود.

وی با یادآوری اینکه عدالت فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها مساله دیگر بود، بیان کرد: در این راستا حدود ۱٠٠ هزار هنرجو در نقاط کشور آموزش‌های هنری و رسانه‌ای دیدند، حدود ۳٠ تالار مرکزی در فرهنگسراها و مجتمع‌های فرهنگی به بهره‌برداری رسید که این موارد از توفیقاتی بود که با همدلی و همگرایی رقم خورد.

هاشمی با بیان اینکه اصفهان یکی از قله‌های رفیع فرهنگ، هنر و رسانه کشور است، تأکید کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم با حرکت قرارگاهی و ناظر به حل مساله اتفاقات بزرگی را رقم بزند و در این مسیر این آمادگی را داریم تا با عملیاتی کردن برخی قوانین اتفاقات خوبی را در استان رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: اداره کل ارشاد همه‌جا دارای مسئولیت‌های سنگین است، اما در استان اصفهان این بار سنگین‌تر است و امید است مدیرکل جدید بر مدار اهداف مدنظر اقدام کند.

وی گفت: همه باید در نقطه تاریخی انقلاب اسلامی که نیازمند همدلی و هم‌افزایی در سطح جامعه است، پیوند و همدلی داشته باشیم و در این راستا شخص رئیس‌جمهور نیز این مطالبه را دارد و امید است با میدان دادن به هنرمندان بومی، شاهد رونق فرهنگی باشیم.

به گزارش مهر، در پایان این جلسه ضمن قدردانی از زحمات علی تمنایی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سیدمهدی سیدین‌نیا به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد.

کد خبر 6000405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha