۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹

یک مسوول در دانشگاه فردوسی مشهد: 

دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیازهای کشور هستند

دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیازهای کشور هستند

مشهد- مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیازهای کشور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بذرافشان بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور اظهار کرد: نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور یک نشست تبادل نظر، بررسی راهبردها و انتقال تجربه بین راهبران اصلی نظام آموزش عالی کشور است که سالی یک یا دو بار برگزار می‌شود و امسال ما میزبان هستیم.

مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در کنار حضور وزیران، شاهد حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری دیگری از جمله فرماندهان ارتش و مسؤولان دیگر در اجلاسیه خواهیم بود. دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیازهای کشور هستند و در این اجلاسیه ارتباط دانشگاه‌ها با سایر دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دو اتفاق ویژه خبری نیز در اجلاس خواهیم داشت، بیان کرد: تلاش ما این است در یک فضای جدید این انتقال تجربه را مهیا کرده و بستری فراهم کنیم که تجربیات دانشگاه‌ها منتقل شود.

بذرافشان بیان کرد: کشورهای خارجی با مسائل مختلفی روبه‌رو بودند و راه حل‌های خوبی پیدا کردند و دانشجویان بین‌الملل یکی از درگاه‌های مهم بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها هستند و به عنوان یک مزیت استراتژیک جمهوری اسلامی برای بین المللی‌سازی استفاده خواهند شد.

مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد ابراز کرد: وقتی چالش‌ها زیاد می‌شود و منابع محدود داریم، نیازمند نوآوری هستیم. بنابراین اگر دانشگاه را به عنوان نهاد پیشران اجتماعی در نظر بگیریم، بهترین محفلی خواهد بود که می‌تواند ارتباطات را برقرار کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست نیز از پوستر این اجلاس رونمایی شد.

کد خبر 6000721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha