۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا:

طرح شهید «طوقانی» در ۱۰ شهرستان خوزستان در حال برگزاری است

طرح شهید «طوقانی» در ۱۰ شهرستان خوزستان در حال برگزاری است

اهواز- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا از برگزاری طرح شهید «طوقانی» در ۱۰ شهرستان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد خادم سیدالشهدا بعد از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح طرح شهید طوقانی اظهار کرد: میلاد امام علی (ع) را تبریک عرض می‌کنم و به همین مناسبت آئین افتتاح طرح شهید طوقانی‌، اجرای نرمش صبحگاهی با ضرب آهنگ مرشدی ورزش باستانی و پهلوانی زورخانه‌ای، در یک رویکرد تربیتی در آموزش و پرورش خوزستان در ۱۰ شهرستان در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: امید می‌رود در مدارس خوزستان نرمش صبحگاهی با ضرب آهنگ مرشد ترویج و دانش آموزانی که در این زمینه تربیت می‌شوند، در سطح کشوری و جهانی خوش بدرخشند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا گفت: امید است ورزش زورخانه‌ای در مدارس خوزستان و کشور گسترش یابد تا بتوان آن را در سطح جهانی ارائه و صادر کرد.

مسعود حمیدی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در این آئین نیز تصریح کرد: لازم بود در آموزش و پرورش استان و ساعت‌های تعلیم و تربیت در بحث ورزش برنامه‌های متفاوت‌تری داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه به طور معمول ورزش بحث مورد علاقه دانش آموزان است، اضافه کرد: شهید طوقانی یکی از شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس است که در دوران دانش آموزی با درک درست از صحنه وارد عرصه دفاع مقدس شد و از میهن دفاع کرد و به شهادت رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ورزش زورخانه‌ای، ورزش سنتی ما است، ورزش پهلوانی و قهرمانی همگام باهم و توأمان است؛ پیوند بین شهید طوقانی و ورزش باستانی، باستانکار بودن این شهید را نشان می‌دهد، لذا طرح شهید طوقانی در آموزش و پرورش مطرح شد و امروز ما در خوزستان این توفیق را داریم که این طرح را شروع کنیم.

کد خبر 6000747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha