۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۴۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام برگزار می‌شود

بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام برگزار می‌شود

ساوجبلاغ- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام با عنوان «دانش آموز کاتب قرآن کریم» فردا دوشنبه دوم بهمن ماه در ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری خبر داد: بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم جهان اسلام با عنوان «دانش آموز کاتب قرآن کریم» فردا دوشنبه دوم بهمن ماه ساعت ۹ صبح با حضور ۶ هزار و ۲۴ دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی در مصلی امام خمینی (ره) و مدارس شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: ایده شکل گیری رویداد دانش آموز کاتب قرآن کریم که بزرگترین رویداد کتابت قرآن کریم در جهان اسلام است، حاصل برنامه ریزی در اتاق فکر مشترک ستاد کتابت نور در سایه شمس الشموس و با همت حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۱۲ نفر از این کاتبان، دختر و ۳ هزار و ۱۲ نفر، پسر هستند، افزود: هر صفحه از این مصحف شریف به نیابت از یکی از شهدای دانش آموز انقلاب اسلامی کتابت و این قرآن منحصر به فرد پس از تصحیح و صحافی و تجلید به رهبر فرزانه انقلاب اهدا می‌شود.

جابری انصاری این رویداد را بستری مفید برای توجه بیشتر نوجوانان کشور به قرآن کریم و مفاهیم آن دانست و به رهنمودهای عالمانه نماینده ولی فقیه در البرز و رئیس شورای هماهنگی توسعه قرآنی استان مبنی بر اینکه سبک زندگی ما باید سبک زندگی دینی و اسلامی باشد در این صورت است که می‌توان امیدوار بود فرهنگ عمومی قرآن در کشور به خصوص استان البرز گسترش یابد اشاره کرد.

کد خبر 6000989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha