۲ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۹

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

ارائه خدمات به سالمندان مجهول الهویه/ فعالیت ۷ مرکز سالمندان

ارائه خدمات به سالمندان مجهول الهویه/ فعالیت ۷ مرکز سالمندان

بیرجند- مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از رویکرد این سازمان برای ارائه خدمات به سالمندان مجهول الهویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی یکشنبه شب در چهارمین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان در امسال گفت: برای اولین بار در سال جاری با همکاری استانداری اقلام توانبخشی مورد نیاز سالمندان معلول تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه هفت مرکز و خانه سالمندان با حدود ۲۵۰ سالمند در استان وجود دارد، افزود: رویکرد اصلی بهزیستی بیشتر در زمینه سالمندان مجهول الهویه است.

به گفته وی ۹۳ درصد از مصوبات این شورا اجرایی شده و ۷۵ درصد مصوبات کمیته‌های تخصصی ذیل این شورا هم به نتیجه رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: هر چند دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های برای سالمندان برگزار می‌کنند اما اطلاع رسانی دقیقی به جامعه هدف انجام نمی‌شود.

شهردار بیرجند هم در این جلسه گفت: مجتمع خدمات اجتماعی شهرداری شبانه روزی شده و بسیاری از افرادی که از سطح شهر جمع آوری شده یا خودشان به این مجتمع مراجعه می‌کنند، سالمند هستند.

مهدی بهترین با اشاره به اینکه افراد مورد نظر باید در مدت دو هفته تعیین تکلیف شوند، خاطر نشان کرد: اگر این کار محقق نشود متکدیان سالمند دورباره به چرخه تکدی گری باز می‌گردند.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم از شناسایی حدود سه هزار نفر از سالمندان و معرفی آنها به دستگاه‌های حمایتی خبر داد و گفت: در حال حاضر از طریق دو مرکز سلامت دوستدار سالمندان به افراد مورد نظر خدمات ارائه می‌شود.

مصطفوی افزود: برای اجرای طرح تجهیز مرکز سلامت سالمندان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است و اقدام برای راه اندازی دو داروخانه دوستدار سالمندان هم در حال اجرا است.

به گفته وی ۹۹ هزار سالمند در استان است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید خدمات لازم به آنها ارائه شود.

در ادامه مدیرعامل بنیاد فرزانگان بیرجند بیان داشت: بهزیستی استان ۴۱ میلیون تومان در سال جاری به این بنیاد کمک کرده است که برای ارائه خدمات معیشتی، فرهنگی و درمانی به سالمندان هزینه می‌شود.

مسعود بیرجندی تصریح کرد: بعضی از سالمندان بستری شده در بیمارستان توانایی پرداخت هزینه‌های آن را ندارند که در این راستا برای پرداخت هزینه‌های ۲۸ سالمند بستری در بیمارستان، ۱۱ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گفته وی مشکلات قلبی و عروقی و سرطان از جمله بیماری‌های شایع در سالمندان است که باید دانشگاه علوم پزشکی کارگاه‌های آموزشی را برای سالمندان استان برگزار کند.

به گفته وی افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند از حمایت‌های بنیاد فرزانگان برخوردار شوند.

کد خبر 6001061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha