۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴

رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

ضعیف شدن جایگاه مراجع تربیتی سالم جوانان یک معضل است

ضعیف شدن جایگاه مراجع تربیتی سالم جوانان یک معضل است

اصفهان_ رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ضعیف شدن جایگاه مراجع تربیتی سالم جوانان امروز به یک معضل اصلی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری "رویداد ملی رشد آوند"، اظهار داشت: متولیان تربیتی و فرهنگی در سطوح مختلف در صدد هستند که با پیدا کردن راهی جدی برای حل کردن این مسئله گام بردارند که یکی از این اقدامات شکل گیری رویداد ملی رشد آوند است.

وی افزود: امروز مهم‌ترین نهادهای تربیتی سالم به مرور جایگاه خود را از دست دادند و جایگاه خود را به منابع غیر اطمینان همچون سلبریتی ها و فضای مجازی داده‌اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان به نقش تربیتی خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: خانواده به عنوان مهم‌ترین و تأثیر گذارترین نهاد تربیتی برای جوانان مورد هجمه قرار گرفته و جایگاه خود را در تربیت کمرنگ و در برخی مواقع از دست داده است.

حجت‌الاسلام احمدیان اضافه کرد: همچنین مدرسه به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین نهاد آموزشی و تربیتی کشور در سال‌های مختلف در حوزه تربیت و پرورش دچار ضعف شده است و احتیاج به کمک دارد.

وی گفت: مسجد نیز به عنوان متعالی ترین و سالم‌ترین مرجع تربیتی جوانان و نوجوانان از حضور جوانان خالی و کمرنگ‌تر شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ابراز داشت: در این میان نخبگان و دغدغه مندان و فرهیختگان زیادی هستند که حتی در این سال‌های پر تلاطم برای بازیابی هویت سه مرجع خانواده، مدرسه و مسجد تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه در رویداد رشد آوند در پی رشد آوندهای سالم تربیتی و پیدا کردن ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه هستیم که سه نهاد مهم تربیتی را به یکدیگر وصل کند، اظهار داشت: هدف در این رویداد شناسایی و پرورش و اشتراک گذاری ایده‌هایی است که به ارتقا سه نهاد مهم کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه پرورش و به اشتراک‌گذاری نهادهای تربیتی در یک فرآیند منطقی و هدفمند یکی دیگر از اهداف این رویداد است، گفت: در این رویداد به دنبال شناسایی و ایجاد بستری مناسب برای ایده‌هایی هستیم که در گوشه گوشه ایران اسلامی به صورت خودجوش و موفق در حال اجرا هستند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه این ایده‌ها باید قابلیت اشتراک‌پذیری و اشتراک‌گذاری با بقیه را داشته باشند، اضافه کرد: ممکن است ایده‌ای به دلیل اینکه در منطقه جغرافیایی خاصی قرار دارد یا تحت حمایت مالی و نهاد علمی خاصی باشد، قابلیت اجرا در یک منطقه را داشته باشد اما در منطقه دیگر نه.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این طرح‌ها را به ثبت برسانیم تا مالکیت معنوی مجموعه‌ها حفظ شود و درصورت مجوز، این طرح‌ها مستندسازی خواهند شد و برای استفاده دیگر مجموعه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند، خروجی این ایده‌ها در قالب سایت ایده، کتاب، مستند تلویزیونی و نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به احصا ایده‌های برتر در این رویداد افزود: به دنبال پرورش ایده‌ها با مشاوره رایگان توسط متخصصان حوزه‌های مختلف هستیم، یکی از خصوصیات این رویداد توجه به همه‌ایده‌ها با دسته‌بندی و رتبه‌بندی هر ایده است که با هم‌افزایی و شبکه‌سازی ایده‌پردازان به ارتقا و تعامل میان ایده‌های متنوع کمک می‌کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: ستاد امور مساجد، شهرداری، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه و دیگر سازمان‌ها در این رویداد ما را همراهی خواهند کرد.

وی گفت: به دلیل استقبال بی‌نظیری که از این رویداد ایده‌پردازی صورت گرفته، تا پایان بهمن‌ماه مهلت ارسال ایده‌ها را تمدید کردیم و قرار است هر سال به صورت تخصصی در هر حوزه تکرار شود.

حجت الاسلام احمدیان مخاطب هدف این ایده‌ها را جوانان و نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی برای ایده‌پردازان امتیاز به همراه خواهد داشت و پیش از بررسی آثار مؤلفه‌های داوری اعلام خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه با هر شماره تماس تنها یک ایده امکان ثبت شدن دارد، گفت: این رویداد اولین رویداد تعالی و تقویت ارتباطات مسجد و مدرسه است که ضرورت دارد به دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ و تربیت معرفی شود.

کد خبر 6001719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha