۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب در زنجان تولید می شود

سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب در زنجان تولید می شود

زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان ظرفیت تولید پساب در این تصفیه خانه به سالانه ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی با بیان اینکه پساب فاضلاب منبع دائمی تأمین آب برای صنایع و برخی مصارف کشاورزی است گفت: پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر سالانه ۴.۵ میلیون متر مکعب پساب به کارخانه تولید کننده کاغذ واگذار می‌شود و از سال آینده نیز سه شهرک صنعتی در زنجان از پساب فاضلاب برخوردار می‌شوند.

به گفته نادرخانی: برای بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان اعتباری بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان یادآور شد: تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان و با سیستم SBR و لجن فعال فعالیت می‌کند.

نادرخانی خاطرنشان کرد: هم اکنون جمعیتی افزون بر ۵۴۲ هزار نفر در شهر زنجان ساکن هستند که از این میزان جمعیت، ۶۰ درصد آن از خدمات فاضلاب برخوردارند.

کد خبر 6001782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha