۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۸

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشورای حسینی است

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشورای حسینی است

قم- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشورای حسینی است، افزود: شیعیان همواره به این فکر بودند که یاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را زنده نگه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر دوشنبه در مراسم احداث حسینیه حضرت زینب سلام الله علیها در جامعه الزهرا (س) اظهار کرد: مکتب تشییع از دوران رسول اکرم شکل گرفت و تا کنون نیز پا برجاست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرکت تشییع در تاریخ استمرار داشته است افزود: اوج ایثار و از خودگذشتگی شیعه در دوران امام حسین علیه السلام بوده و حضرت برای شیعیان الگوی ماندگار در طول تاریخ هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب عاشوراست افزود: شیعیان همواره به این فکر بودند که یاد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را زنده نگه دارند و این امر مهم از دوران امویان و عباسیان و حتی در دوره رضاخان نیز ادامه داشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه حسینیه‌ها نام حضرت اباعبدالله را زنده می‌کند افزود: حضرت زینب سلام الله علیها نیز پیام رسان واقعی عاشورا بوده و نام امام حسین علیه السلام در طول تاریخ فراموش شدنی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امیدواریم که حسینیه حضرت زینب سلام الله علیها در جامع الزهرا (س) که با همکاری خیرین و دفتر رهبر معظم انقلاب احداث خواهد شد مرکزی برای شعائرالله باشد.

وی با بیان اینکه امروز حسینیه‌های بسیاری در سراسر جهان ساخته می‌شود افزود: امام حسین علیه السلام در طول تاریخ فراموش نخواهد شد و نام ایشان تا روز قیامت باقی خواهند ماند چرا که این امر از خواسته‌های خداوند متعال است.

کد خبر 6001863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha