۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳

به دنبال بارش برف رخ داد؛

۸۰ اکیپ راهداری اردبیل در حالت آماده‌باش

۸۰ اکیپ راهداری اردبیل در حالت آماده‌باش

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آماده‌باش ۸۰ اکیپ راهداری برای ایمنی تردد در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌الله وثوقی عصر سه شنبه در جلسه سوانح زمستانی در اردبیل، اظهار کرد: با آغاز دور دوم بارش‌های زمستانی در اردبیل از دیشب همکاران ما در قالب اکیپ‌های راهداری به حال آماده‌باش درآمدند تا زمینه را برای بازگشایی مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی فراهم کنند.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ نفر راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در این روزها در جاده‌ها حاضر هستند تا امکان تردد راحت و ایمن را برای مسافران، گردشگران و رانندگان فراهم کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به همکاری راهداری با پلیس راه و سایر عوامل امدادی اشاره کرد و گفت: با کنترل خودروها با هدف مجهز بودن ماشین‌آلات به تجهیزات ایمنی، سعی بر این است تا جلوی حوادث ناگوار احتمالی گرفته شود.

وثوقی افزود: انتظار داریم هموطنان از سفرهای غیرضرور پرهیز کرده و در صورت نیاز در گذر از گردنه‌ها و مناطق کوهستانی از کافی بودن سوخت و پایداری سیستم گرمایشی اطمینان داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا با توجه به تشدید بارندگی‌ها در ساعات آینده در جاده‌ها حاضر باشیم تا با توجه به کولاکی بودن و یخبندان جاده‌ها در ۴۸ ساعت آینده امدادرسانی مناسبی را با همراهی هلال احمر، اورژانس و سایر همکاران انجام دهیم.

در این جلسه مدیرعامل شرکت گاز اردبیل نیز اضافه کرد: ۶۶ نفر در سال‌جاری بر اثر بی‌احتیاطی در حوادث و سوانح ناشی از گازگرفتگی و یا انفجارهای رخ داده فوت کردند.

میر سعید سید متین بیان کرد: امیدواریم هموطنان در مصرف بهینه گاز و همچنین استفاده ایمن از وسایط گرمایشی دقت لازم را داشته باشند و از هرگونه وسیله نقلیه غیراستاندارد به ویژه کباب پز و اجاق گاز به هیچ وجه استفاده نکنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز به خاطر برودت هوا میانگین مصرف به ۱۱.۵ میلیون متر مکعب رسیده و تلاش بر این است تا با ترغیب و تشویق هموطنان به مصرف بهینه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل تصریح کرد: در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف و افزایش مصرف گاز، ما مجبور به قطع گاز نیروگاه‌ها و صنایع هستیم که انتظار می‌رود با همراهی مشترکان گاز شاهد پایداری گاز و جلوگیری از افت فشار آن باشیم.

کد خبر 6002956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha