۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۲۰

مدیر توسعه وقف آستان قدس رضوی:

شمار موقوفات رضوی هر سال روبه افزایش است

 شمار موقوفات رضوی هر سال روبه افزایش است

ساری- مدیر توسعه وقف مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به عشق و مودت مردم به اهل بیت (ع) گفت: هر سال شمار موقوفات رضوی روبه افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا اصفری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیشینه وقف و موقوفات درمناطق مختلف کشور از جمله مازندران تصریح کرد: در گرگان قدیم که جزو مازندران بود، شاهد وقف‌هایی برای زائران و در راه ماندگان بودیم و در منطقه سنگتراشان ساری نیز موقوفه‌هایی وجود دارد.

وی با اظهار این که متأسفانه پدیده‌ای به نام اصلاحات ارضی در دوره منحوس پهلوی ایجاد و موقوفات به مردم واگذار شد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی با تصویب قانونی، برخی از این موقوفات پس گرفته شد.

وی با بیان این که باید موقوفات در راستای نیت واقف هزینه شود، تصریح کرد: هنوز نتوانستیم بسیاری از اراضی موقوفه را پس گیرید و عوائد آن به وقف برگردد.

حجت الاسلام اصغری با عنوان این که از سال جاری همایش‌هایی در راستای تکریم واقفان برگزار شده است، یادآور شد: در یزد و کرمان، استان‌های غرب کشور و غیره همایش‌هایی برگزار شده است.

مدیر توسعه وقف مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان این که موقوفات در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و ارائه خدمات درمانی به نام مبارک حضرت امام رضا (ع) ثبت شده است، گفت: مردم در مناطق مختلف از برکات آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقف به نام امام رضا (ع) و برای خدمات دهی به مردم انجام و سبب می‌شود تا نام فرد ماندگار شود.

حجت الاسلام اصغری با اظهار این که هر سال با افزایش وقف رضوی مواجه می‌شویم، آن را نشانه عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) ذکر کرد و گفت: بعد از مشهد مقدس، مازندران و گلستان بیشترین موقوفات رضوی را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر 6003034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha