۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۴۴

خانه عالم در روستای لاور بخش فین افتتاح شد

خانه عالم در روستای لاور بخش فین افتتاح شد

بندرعباس - خانه عالم روستای لاور بخش فین با حضور حجت الاسلام صادقی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مختار صادقی با اشاره به اهمیت احداث خانه های عالم در روستاها اظهار کرد: خانه عالم یکی از ابزارهای پیش نیاز و مؤثر برای کارهای تبلیغی، مذهبی و فرهنگی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم در ادامه به اهداف عمده از احداث خانه های عالم در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کشور ما در معرض هجوم انواع دسیسه های فرهنگی قرار دارد بنابراین ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و احکام اسلامی ضروری است.

وی عنوان کرد: احداث خانه های عالم و استقرار مبلغ در روستاها به منظور مبارزه و جلوگیری از این تهاجمات یک امر حیاتی به نظر می رسد.

صادقی افزود: ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و فراهم ساختن زمینه حضور جوانان در مکانهای مذهبی از دیگر اهداف ساخت خانه عالم روستایی است و باید باورهای دینی مردم و به ویژه نسل جوان را بیش از پیش تقویت کرد.

در ادامه حجت الاسلام صادقی به اهمیت حضور پر شور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تاکید کرد.

سید حیدر موسوی رییس دادگستری بخش فین در آئین افتتاح خانه عالم در روستای لاور گفت: ساخت خانه عالم در روستای لاور با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع به همت شرکت سنگ آهن پدیده کاوش ایرانیان رضوان با همکاری ادارات در بهار ۱۴۰۲ کلنگ زنی شد و امروز شاهد افتتاح خانه عالم در روستای لاور هستیم که جا دارد از زحمات و تلاش این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

موسوی اظهار کرد: ساخت خانه عالم و حضور مبلغ دینی در مناطق روستایی سبب کاهش بروز آسیب های اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی و رواج سبک زندگی غربی در جوامع روستایی و شهری به اهمیت حضور روحانی و مبلغ دین در این مناطق اشاره کرد و افزود: گزارش هایی که از دستگاههای مختلف فرهنگی و قضایی استخراج شده نشان می دهد، مناطقی که در آن روحانی و مبلغ دینی حضور داشته و فعالیت فرهنگی بابرنامه ریزی و مدیریت روحانی انجام می شود آسیب های اجتماعی کمتری مشاهده شده است.

کد خبر 6003149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha