۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱

در شبانه روز گذشته؛

ارومیه با ۳۳ میلی متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود

ارومیه با ۳۳ میلی متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود

ارومیه - کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با شروع فعالیت سامانه بارشی در منطقه، ارومیه با ۳۳ میلی متر در کل استان بیشترین بارش را طی شبانه روز گذشته به خود اختصاص داده است.

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش برف و باران از دیروز در منطقه آغاز شد و در این مدت شاهد بارش‌های بسیار خوبی در مناطق مختلف جنوب استان بودیم.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۸ میلی متر بارش در ماکو، ۱۷ میلی متر در اشنویه، ۱۲ میلی متر در سردشت، ۱۰ میلی متر در پلدشت، ۶ میلی متر در مهاباد و شاهین‌دژ، پنج میلی متر در خوی و سلماس و چهار میلی متر در نقده چهار ثبت بارندگی داشتیم.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: در این مدت، بیشترین ارتفاع برف در ارومیه هفت سانتی متر و در سلماس چهار سانتی‌متر به ثبت رسید.

وی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا با خروج این سامانه بارشی گفت: این سامانه تا اواخر امروز به فعالیت خود در منطقه ادامه می‌دهد و با خروج آن به تدریج دمای هوا ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

محمدپور ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته نقده با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۶ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روز چهارشنبه با توجه به بارش برف و برودت هوا، فعالیت مدارس نوبت صبح در برخی شهرستان‌ها از جمله ماکو، شوط، پلدشت و چالدران غیر حضوری است.

کد خبر 6003509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha