۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴

استاندار زنجان:

ایجاد بهره‌وری نیازمند تعامل بین‌دستگاهی است

ایجاد بهره‌وری نیازمند تعامل بین‌دستگاهی است

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه در تعامل بین‌دستگاهی هر دستگاه منافع خود را در نظر می‌گیرد، گفت: ایجاد بهره‌وری نیازمند تعامل بین‌دستگاهی و فرابخشی است.  

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در استان این است که نتوانستیم مکان مناسبی را برای استقرار پارک علم و فناوری استان اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه باید شاخص و مبنایی برای واگذاری هر زمین با هر کاربری داشته باشیم، تصریح کرد: برای توسعه بخش خدمات گردشگری نیازمند اختصاص زمین مناسب به منظور ساخت هتل هستیم.

استاندار زنجان سنجش دستاوردها به ازای منابع مورد استفاده را شاخص بهره‌وری خواند و گفت: با برخی تغییرات کوچک و بدون هزینه اضافی اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد و بهره‌وری افزایش می‌یابد و در نظام اداری با حذف یا تغییر برخی از بندها می‌توانیم به نتایج بهتری دست یابیم.

وی با بیان اینکه ساختار اداری کشور بر مبنای نفت بوده و گذر از اقتصاد نفتی یکی از چالش‌های فعلی به‌شمار می‌رود، یادآور شد: چند سالی است که سیاست‌گذاران کشور به این نتیجه رسیدند که باید ساختار اقتصاد نفتی را اصلاح کنند.

افشارچی با اشاره به اینکه در مواجهه با ناترازی انرژی، اگر قیمت‌ها اصلاح شود، شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود، عنوان کرد: برای ایجاد بهره‌وری باید برخی از مولفه‌ها را تغییر داد که در این بین یکی از مسائل مهم تعامل بین دستگاهی است.

وی ادامه داد: شاخص بهینه‌سازی مبتنی بر اسناد بالادستی در تعامل بین‌دستگاهی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و هر دستگاه منافع خود را ملاک قرار می‌دهد، در حالی که باید باید یاد بگیریم با صرف انرژی کمتر، ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

استاندار زنجان در مورد تغییر رویکردها برای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: اصلاح قیمت‌ها منجر به این شد که بسیاری از دیم‌زارهای بدون تولید، زیر کشت رفت و در استان زنجان به جای کشت هندوانه تصمیم به تولید پسته گرفتیم.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس ارتباط مستقیمی با بهره‌وری در کشور دارد و مجموعه‌ای از افراد و قدرت‌هایی است که می‌توانند همگرا یا واگرا باشند و به همین منظور مشارکت فعال در انتخابات می‌تواند به شکل‌گیری مجلس همگرا با حضور افراد بادانش کمک کند.

افشارچی با تأکید بر اینکه برای تولید ثروت باید مسیرهای دیگری در پیش بگیریم، عنوان کرد: آثار مثبت سیستم بهره‌ور دولتی می‌تواند در سیستم بهره‌ور خصوصی نمود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به شکل‌گیری هیئت بررسی تبلیغات انتخابات در استان زنجان اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهایی که مشمول ماده ۵ خدمات کشوری هستند باید امکاناتی که می‌تواند برای تبلیغات انتخابات مورد استفاده قرار گیرد را اعلام کنند.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه تا کنون ۳۰ دستگاه به این امر پاسخ دادند، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری در این موضوع هستند البته ممنوعیت‌هایی هم در خارج از این چارچوب در حوزه تبلیغات وجود دارد.

کد خبر 6003845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha