۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶

معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور:

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه فعالیت خط ریلی در کردستان

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه فعالیت خط ریلی در کردستان

سنندج_معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور از بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای تداوم و توسعه فعالیت خط ریلی در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی جعفری ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه سالیانه ۱۸ هزار کشته و ۲۰۰ هزار قطع عضو در جاده‌های کشور داریم آمار کل شبکه راه‌آهن دو رقمی است و این اهمیت بهره‌گیری و توجه به شبکه ریلی را می‌رساند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۳۰۱ کیلومتر خطوط راه آهن در کشور فعال است که ۱۱ هزار و ۹۲۹ کیلومتر آن اصلی و سه هزار و ۳۷۲ کیلومتر نیز فرعی است.

معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور اذعان کرد: در ناوگان ریلی کشور ۱۰۰۱ دستگاه لکوموتیو، ۳۰ هزار و ۶۰۰ واگن باری و هزار و ۸۳۰ دستگاه سالن مسافری وجود دارد.

جعفری بیان کرد: در حال حاضر بنادر شهید رجایی، امام، امیرآباد و خرمشهر در کشور به شبکه ریلی متصل هستند، و کالاهای قابل حمل در شبکه ریلی کشور شامل مواد معدنی، مواد نفتی و کالاهای اساسی، کالاهای صنعتی است.

وی افزود: موانع موجود در زمینه حمل بار و کالا در شبکه ریلی کردستان مورد توجه است، ضمن اینکه باید تلاش شود ظرفیت مسافر در این خط ریلی هم افزایش و ایستگاه‌های اصلی باقی مانده هم راه‌اندازی شود.

معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور گفت: باتوجه به اینکه کردستان بتازگی به شبکه ریلی متصل شده مشکلاتی دارد که باید رفع شود و تلاش ما توسعه این شبکه در استان است.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی لازم برای فعال‌تر شدن شبکه ریلی استان با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی را داریم.

کد خبر 6003907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha