۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳

دومین کتابخانه سیار تایباد به بهره‌برداری رسید

دومین کتابخانه سیار تایباد به بهره‌برداری رسید

تایباد- دومین کتابخانه سیار تایباد همزمان با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر از محل درآمد شهرداری‌ها و کمک خیرین به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تایباد اظهار کرد: دومین کتابخانه سیار تایباد همزمان با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر از محل درآمد شهرداری‌ها و کمک خیرین به بهره برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: مبنای محاسبه نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها از محل تفریق بودجه است و اگر این نیم درصد توسط شهرداری پرداخت نشود، پس‌از تفریق بودجه از استان برداشت می‌شود، بنابراین شهرداری‌ها در این خصوص توجه ویژه داشته باشند.

کتابخانه های سیار می‌تواند خلعی که فضای مجازی ایجاد کرده است، پر کند

مولانا غلام نبی توکلی، امام جمعه شهرستان تایباد نیز در این جلسه اظهار کرد: با حضور فضای مجازی، تمایل به کتاب کاهش چشمگیر یافته است و تمام وقت افراد را فضای مجازی گرفته است، کتابخانه های سیار می‌تواند با حضور در روستاهای شهرستان این خلع را پر کند.

امام جمعه شهرستان تایباد افزود: شهرداری‌ها می‌توانند با کمک به کتابخانه‌های عمومی شهرستان در توسعه فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ عمومی شهرستان کمک کنند.

ما باید در جایی باسیم که جوانان ما آنجا هستند

مهدی شیردل نیز در ادامه این جلسه گفت: در شرایط اقتصادی فعلی، سبد کالای خانوار دچار تغییر شده است و اولویت پدر خانواده سلامت جسم است، در حالی که موضوع خوراک فکری به حاشیه رفته است.

فرماندار تایباد افزود: آنچه نیاز است فعال کردن بستر مجازی در حوزه کتابخوانی است، ما باید جایی باشیم که جوانان ما آنجا هستند.

وی گفت: شهرداری‌های شهرستان تایباد اقدامات خوبی داشتند اما همچنان با تعهد آنها فاصله دارد، اگر نیم درصد تعهد قانونی شهرداری‌ها پرداخت نشود، توسط وزارت اقتصاد برداشت می‌شود و برای پروژه‌های ملی مصرف می‌شود.

کد خبر 6003985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha