۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۷

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

موجودی سرمایه استان زنجان ۴۴۲ هزار میلیارد تومان است

موجودی سرمایه استان زنجان ۴۴۲ هزار میلیارد تومان است

زنجان-معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: موجودی سرمایه استان زنجان در سال ۱۴۰۰، ۴۴۲ هزار میلیارد تومان گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج امینی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار کرد: خلاء‌های زیادی در موجودی سرمایه استان زنجان ۴۴۲ هزار میلیارد تومان است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: موجودی سرمایه استان زنجان در سال ۱۴۰۰، ۴۴۲ هزار میلیارد تومان گزارش شده است.

امینی افزود: حوزه آمار و اطلاعات مورد نیاز تصمیم‌گیران وجود دارد و تنها به ۶۵ درصد نیازهای آماری کشور و ۳۵ درصد نیازهای آماری استان زنجان دسترسی داریم.

وی به ثبت اطلاعات و محاسبه موجودی سرمایه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: موجودی سرمایه تابع تولید، هزینه، مطالعات رشد و توسعه اقتصادی و اندازه‎‌گیری بهره‌وری است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان سرمایه را اساس ایجاد ثروت، توزیع درآمد، کاهش فقر، افزایش بهره‌وری، بهبود فناوری، اشتغال و تولید دانست.

وی یادآور شد: نبود دسترسی به داده‌های موجودی سرمایه کل و اجزای آن سبب شده که در بسیاری از تحقیقات ملی از متغیرها و شاخص‌های جانشین که خطای بالایی دارند، استفاده شود که نتایج این مطالعات کمتر قابل اتکا هستند.

امینی ادامه داد: به منظور تأمین یکی از نیازهای مهم آماری استان، فراهم کردن مقدمات انجام تکالیف برنامه‌های توسعه و اجرای تصمیم‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اندازه‌گیری موجودی سرمایه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده، موجودی سرمایه استان زنجان در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۴۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، عنوان کرد: موجودی سرمایه کشور نیز ۳۵ هزار و ۵۹۱ همت گزارش شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان افزود: موجودی سرمایه استان در بخش کشاورزی، شکار جنگلداری و ماهگیری ۱.۵ درصد کشور، بخش معدن ۲.۰۸، بخش صنعت، آب، برق و گاز ۱.۰۵، ساختمان ۱.۴۱ درصد و خدمات ۱.۲۶ درصد موجودی سرمایه کشور است.

کد خبر 6004017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha