لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» /صدودوازدهمین روز؛

سرایا القدس: عسقلان و سدیروت را موشکباران کردیم

سرایا القدس: عسقلان و سدیروت را موشکباران کردیم

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: عسقلان و سدیروت، نیرعام و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه را هدف حمله موشکی قرار دادیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد در مناطق مختلف شهر خان یونس در جنوب نوار غزه وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران اسرائیلی شده است.

شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه هدف حمله موشکی مقاومت قرار گرفت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت، آویم، نیرعام و مفلاسیم در اطراف غزه خبر دادند.

از سوی دیگر منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در عسقلان برای اولین بار از پنجم ژانویه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که آژیر خطر در نتیف هعسرا در اطراف غزه نیز به صدا در آمده است.

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: عسقلان و سدیروت، نیرعام و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه را هدف حمله موشکی قرار دادیم.

همزمان مبارزان مقاومت در حال نبرد سنگین در اطراف بیمارستان صحرایی اردن درغزه هستند.

انهدام تانک مرکاوا با موشک یاسین ۱۰۵

گردان‌های قسام نیز از انهدام یک تانک ژیم صهیونیستی از نوع مرکاوا با موشک یاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان یونس در جنوب غزه خبر دادند.

سازمان ملل: حملات به خان‌یونس غیر قابل قبول است و باید متوقف شود

سازمان ملل متحد نسبت به افزایش شدت درگیری و جنگ در نزدیکی بیمارستان‌های خان‌یونس در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، توماس وایت هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نوار غزه اعلام کرد حملات مداوم به اماکن غیرنظامی خان‌یونس غیر قابل پذیرش بوده و باید فوراً متوقف شود.

وی در بیانیه‌ای افزود غیرنظامیان کشته و مجروح می‌شوند و جنگ در اطراف بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها که آوارگان در آن محاصره شده‌اند شدت یافته و عملیات نجات افراد را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وایت همچنین نسبت به جنگ خشونت آمیز در نزدیکی بیمارستان‌های باقی مانده در خان‌یونس از جمله بیمارستان ناصر و الامل به شدت ابراز نگرانی کرد.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد تاکید کرد این گونه اقدامات به محاصره این ساختمان‌ها منتهی شده که نتیجه آن محصور شدن کارکنان، بیماران و پناهجویان داخل آنها است. وی همچنین در اظهارات خود از تعطیلی کامل بیمارستان الخیر پس از تخلیه بیماران آن خبر داد.

نظرسنجی معاریو؛ سبد آرای حزب لیکود در انتخابات نصف شد / پیشتازی بنی‌گانتز

براساس جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی در اراضی اشغالی، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نیمی از سبد آرای خودش را در پی تحولات جنگ غزه از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان معاریو امروز نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی خودش را که مبتنی بر آرای شرکت کنندگان در جامعه صهیونیستی است، منتشر کرد.

براساس این نظرسنجی، حزب لیکود که ریاست آن برعهده «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی قرار دارد، در صورتی که هم اکنون انتخابات برگزار شود تنها ۱۸ کرسی بدست خواهد آورد.

این بدان معناست که سبد آرای انتخاباتی حزب لیکود در نتیجه ناکامی‌های متوالی نتانیاهو به ویژه در جنگ غزه، به نصف کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که بر اساس این نظرسنجی آرای حزب بنی گانتز طی تحولات اخیر به میزان سه برابر افزایش پیدا کرده است.

براساس نتایج این نظرسنجی ۵۷ درصد از جامعه صهیونیستی از تشدید فعالیت‌های خانواده اسرا علیه کابینه نتانیاهو در راستای آزادی آنها حمایت می‌کنند.

جزییات جلسه امروز دادگاه لاهه / اقدام شرکت العال رژیم صهیونیستی علیه آفریقای جنوبی

دادگاه لاهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه امروز جمعه رأی خود را درباره امکان اعمال اقدامات اضطراری علیه «اسرائیل» در پی اتهامات آفریقای جنوبی مبنی بر نسل کشی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه صادر خواهد کرد.

این دادگاه وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که جلسه در کاخ صلح در لاهه برگزار خواهد شد و طی آن قاضی «جوآن دنوگو» رأی کمیته متشکل از ۱۷ قاضی را اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر رسانه صهیونیستی کان گزارش داد: دادگاه بین المللی در لاهه امروز رأی خود را درباره دادخواست مطرح شده علیه اسرائیل صادر خواهد کرد و برآورده های اسرائیل این است که دادگاه علیه تل آویو رأی صادر خواهد کرد اما درخواست توقف جنگ نخواهد داد.

همزمان منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شرکت هواپیمایی العال رژیم صهیونیستی، پروازهای مستقیم به آفریقای جنوبی را لغو کرد.

واکنش حماس به برگزاری جلسه امروز دادگاه لاهه

یکی از اعضای حماس در آستانه صدور رای دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد که این دادگاه رای به توقف جنگ دهد.

به گزارش خبرگزاری به نقل از النشره، جهاد طه از رهبران حماس گفت: امید می رود که پس از بررسی شکایت آفریقای جنوبی و مستندات موجود در پرونده درباره ارتکاب جنایات کشتار جمعی در غزه، دادگاه بین المللی رای به توقف جنگ دهد.

وی افزود: حماس نگاه مثبتی به روند دادگاه دارد تا عدالت درباره قربانیان و خانواده های آنها اجرا شود. امیدواریم که رای صادره، خواسته های ملت فلسطین را برآورده سازد و اعتماد به نهادهای بین المللی را برگرداند به ویژه که نهادهای بین المللی با گذشت بیش از صد روز از جنگ از توقف کشتار ناتوان است.

طه تاکید کرد: کشتار اخیری که ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس مرتکب شد گواهی بر سیاست جنایت کارانه و کشتار اشغالگران است.

وی افزود: عدالت بین المللی امروز محک می خورد.

این عضو حماس تاکید کرد: حماس در صورت رای دادگاه درباره توقف جنگ، به آن پایبند خواهد بود.

معاریو: حماس مجدداً کنترل شمال نوار غزه را به دست گرفته است

یک روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که پس از عقب‌نشینی یگان‌های مختلف ارتش این رژیم از شمال غزه، حماس مجدداً کنترل این مناطق را به دست گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد جنبش حماس مجدداً مناطقی در شمال نوار غزه را که ارتش رژیم صهیونیستی از آن عقب‌نشینی کرده بود، تحت کنترل گرفته است.

این در حالی است که هفته گذشته تنها ساعاتی پس از خروج نظامیان صهیونیست از شمال نوار غزه، نیروهای قسام (شاخه نظامی حماس) با یک حمله موشکی گسترده به شهرک‌های صهیونیستی، محافل نظامی و امنیتی این رژیم را دچار شوک کرده بودند.

شامگاه گذشته نیز رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند تیپ ۱۱ ارتش رژیم صهیونیستی هم از غزه خارج شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون هزاران نفر از نیروهای خود را در پی ضربات سختی که از مقاومت دریافت کرده، از نوار غزه خارج کرده است.

همچنین رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند دو نفر از نظامیان مجروح اسرائیلی در نبردهای غزه که در بیمارستان بستری بودند، بر اثر شدت جراحات وارده کشته شدند.

یکی از این دو نظامی در کمین اخیر گردان‌های قسام در اردوگاه المغازی که طی آن ۲۱ نظامی صهیونیست کشته شدند، مجروح شده بود.

شهدای غزه از ۲۶ هزار نفر گذشت / ۱۹ قتل‌عام دیگر از سوی صهیونیست‌ها

منابع فلسطینی از افزایش شمار شهدای غزه خبر داده و اعلام کردند که شمار این شهدا از ۲۶ هزار نفر هم عبور کرده است.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ قتل‌عام دیگر را در حق ساکنان این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه اشاره کرد که در این جنایات ۱۸۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۷۷ نفر دیگر زخمی شدند.

آمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به ۲۶۰۸۳ نفر و شمار مجروحان هم به ۶۴۴۸۷ نفر رسیده است.

بنابراین گزارش، هنوز هزاران نفر هم زیر آوار و مفقود هستند و نیروهای امدادی امکان دسترسی به زیر آوارماندگان را ندارند.

حمله پهپادی مقاومت عراق به عین الاسد

منابع خبری از حمله جدید پهپادی مقاومت عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی به عین الاسد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین از حمله جدید مقاومت اسلامی عراق به مرکز نظامیان آمریکایی در غرب عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، مقاومت اسلامی عراق حمله پهپادی جدیدی به پایگاه عین الاسد در الانبار در غرب عراق انجام داد.

جزئیات بیشتری مخابره نشده است.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران‌های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن‌های رژیم تل‌آویو، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است.

در این بین گروه‌های عراقی با هدف قرار دادن بیش از یک‌صد باره پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به آمریکایی‌ها تفهیم کرده‌اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالا است.

آژیر خطر در مرگلیوت و الجلیل علیا به صدا درآمد

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به دنبال حمله های جدید مقاومت اسلامی لبنان خبر دادند.

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در مرگلیوت و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. برخی منابع دیگر به حمله موشکی مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی اشاره کردند. خبرگزاری شهاب اعلام کرد که دو موشک از سمت لبنان به سمت مرگلیوت شلیک شده است.

این در حالی است که چند روز پیش، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد: نزدیک به ۸۰ هزار شهرک نشین که پیش از این در نزدیکی مرزهای لبنان زندگی می‌کردند از آغاز جنگ علیه نوار غزه از این منطقه‌ها تخلیه شده‌اند.

نتایج یک نظرسنجی که توسط مرکز پژوهش‌های منطقه‌ای در دانشکده «تل حی» انجام شده نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از شهرک نشینان صهیونیست اعلام کرده‌اند حتی بعد از پایان جنگ نیز به این منطقه‌ها برنمی گردند.

بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، بیشتر جوانان ساکن این بخش‌ها به محض مشاهد یک حادثه امنیتی منطقه‌های مذکور را ترک می‌کنند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ساکنان الجلیل شرقی حتی بعد از تحقق امنیت کامل در این منطقه به آن برنمی گردند.

در این گزارش آمده است که مسؤولان شهرک‌های صهیونیست نشین در مرزهای نزدیک به لبنان نسبت به وقوع یک بحران جمعیت شناختی در این منطقه‌ها با پایان جنگ علیه نوار غزه نگران هستند.

همچنین در راستای تشدید بحران‌های داخلی، رسانه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند که از زمان حمله هفت اکتبر به بعد هزاران کسب و کار در بخش‌های شمالی مجاور مرز لبنان تعطیل شده‌اند.

همزمان با تشدید تنش‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی نیز شهردار حیفا اعلام کرد که ساکنان باید در صورت شروع جنگ با لبنان مواد غذایی به اندازه کافی تهیه کنند و اعلام این موضوع به تشدید نگرانی ساکنان بخش‌های شمالی منجر شده است.

وب سایت عبری زبان والا نیز تأیید کرده است که طرح پناه دادن به ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان بخش‌های شمالی و تخلیه آن‌ها در سایه تشدید تنش احتمالی با حزب الله هم اکنون در حال اجرا است و مقامات تل آویو تلاش دارند تا این ۱۰۰ هزار نفر را از بخش‌های مرزی نزدیک به لبنان دور کنند.

زخمی شدن ۳۸ نظامی صهیونیست طی ۲۴ ساعت اخیر

منابع عبری اذعان کردند که در نبردهای ۲۴ ساعت اخیر در نوار غزه دستکم ۳۸ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی درباره شمار زخمی‌ها در نبرد میان نظامیان این رژیم با مقاومت فلسطین در نوار غزه، آماری تازه ارایه کرد.

براین اساس، در نبردهای ۲۴ ساعت اخیر در نوار غزه دستکم ۳۸ افسر و سرباز صهیونیست مجروح شده اند.

بر مبنای این آمار شمار نظامیان صهیونیست زخمی شده در جنگ غزه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی به ۲ هزار و ۷۴۸ نفر رسیده است.

همچنین آمار افسران و سربازان مجروح از آغاز نبرد زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه به یک هزار و ۲۵۸ نفر رسیده است.

براساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی ۳۹۶ نظامی صهیونیست همچنان در بیمارستان دوران درمان خود را می گذرانند که از بین آنها وضعیت ۳۸ نفر وخیم است.

شهادت خبرنگاری دیگر در غزه

ایاد الرواغ خبرنگار فلسطینی رادیو صوت الاقصی در ادامه حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه همراه با شماری از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ به ۱۲۰ نفر افزایش یافت.

یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی

نظامیان اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی حمله ور شدند که مبارزان فلسطینی در شهر طوباس به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند.

فرار نظامیان صهیونیست از رویارویی با مقاومت در قدس اشغالی

نظامیان صهیونیست صبح امروز پس از هدف تیراندازی قرار گرفتن از سوی مقاومت فلسطین در نزدیکی اردوگاه قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی از میدان درگیری گریختند.

نظامیان اسرائیلی همچنین در جریان یورش به شهر «طوباس» در شمال کرانه باختری با رزمندگان مقاومت فلسطین درگیر شدند.

شهادت ۷۰ فلسطینی در رفح و خان‌یونس

منابع فلسطینی گزارش دادند که در بمباران ۲۴ ساعت اخیر دو شهر رفح و خان‌یونس در نوار غزه دستکم ۷۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

تجمع همبستگی با ملت مظلوم فلسطین در آنتورپ بلژیک

شماری از بلژیکی‌ها با تجمع در شهر بندری آنتورپ ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، جنایات جنگی صهیونیست‌ها را محکوم کرده و خواستار توقف ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی از این بندر شدند.

کد خبر 6004817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حرف حساب IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      آمریکا ازجنگ با اسراییل بیابیرون اسراییل باید محاکمه نظامی شود آمریکا بیابیرون جنگ خودبخود تموم میشه
    • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      حزب الله باید حملات خود را به مناطق مرکز اسرائیل گسترش دهد