۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷

استاندار البرز:

جلوگیری از تنش آبی در کرج نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

جلوگیری از تنش آبی در کرج نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

کرج- استاندار البرز گفت: جلوگیری از تنش آبی در کرج با تامین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تکمیل تصفیه خانه آب شماره سه امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نامداری در بازدید استاندار البرز از روند اجرایی احداث تصفیه خانه آب شماره سه کرج گفت: در خصوص چالش‌های آبی استان البرز، مجموعه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مدافع و پیگیر مداوم اتمام این طرح هستند و امیدواریم با تأمین و تخصیص منابع مالی پروژه، به زودی شاهد افتتاح این طرح و گذر از بحران آب در تابستان ۱۴۰۳ باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز عنوان کرد: البرز از معدود استان‌های کشور است که ۷۰ درصد آب شرب آن از منابع آب‌های زیر زمینی تأمین می‌شود. هدف از اجرای این پروژه تأمین کمبود آب شرب فعلی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش شهرستان کرج با ظرفیت ۵۷۰ لیتر در ثانیه است.

نامداری بیان کرد: تاکنون سناریوهای مدیریتی و مالی مختلف بررسی و جلسات متعددی نیز با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شهرداری کرج، شرکت آب منطقه‌ای استان، مشاور و پیمانکار برگزار شده و سعی تمامی عوامل اجرایی این طرح بزرگ بر آن است تا با بکارگیری تمام دانش فنی و قانونی مالی بتوانیم از طریق مولدسازی و ردگیری وزارتی اعتبار لازم پروژه را به گونه‌ای تأمین کنیم که تصفیه خانه قبل از تابستان وارد مدار شود.

مجتبی عبدالهی، استاندار البرز نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این طرح به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، مطرح کرد: تغییر اقلیم، تداوم خشکسالی و کاهش شدید کیفیت و کمیت منابع آب زیرزمینی، نارضایتی مردم را در استان افزایش داده که امیدواریم با اجرای این پروژه و همراهی مسؤولین استان بتوانیم با تزریق به موقع منابع مالی شاهد تسریع در روند اجرای این پروژه باشیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آب شرب با کیفیت بالا را در اختیار مردم استان قرار دهیم.

وی ادامه داد: طرح احداث تصفیه خانه آب شماره سه کرج از طرح‌های مصوب سفر اول ریاست جمهور به استان البرز بوده که در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی خوب و قابل قبولی است و با در نظر گرفتن اعتبارات لازم برای این پروژه و همکاری و تلاش مستمر مجموعه وزارت نیرو، شهرداری کرج، شرکت آب منطقه‌ای استان به همراه پیمانکار و مشاور، امیدواریم شاهد بهره برداری هرچه سریع‌تر این طرح باشیم.

نیاز به تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از تنش آبی در کرج

کد خبر 6004820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha