۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱

امام جمعه شیراز در جمع معتکفان مسجد جامع شهدای شیراز:

اجتماع پرشور معتکفان بیانگر پوچ بودن ادعاهای دشمنان انقلاب است

اجتماع پرشور معتکفان بیانگر پوچ بودن ادعاهای دشمنان انقلاب است

شیراز - امام جمعه شیراز گفت: اجتماع پرشور دانش‌آموزی معتکف نشان می‌دهد که تمام ادعاهای دشمنان مبنی بر رویگردانی جوانان و نوجوانان ما از انقلاب اسلامی و دین، پوچ است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عبادی سیاسی شهر شیراز که در اجتماع معتکفان مسجد جامع شهدای شیراز برگزار شد بیان کرد: تلاش غرب برای ایجاد توازن میان علم و دین شکست خورده و غربی‌ها ابتدا گفتند خدا را رها کنیم و ماتریالیسم و مادی گرا شویم و سپس گفتند هم خدا و هم علم را داشته باشیم اما بین آنها دیواری بکشیم (سکولاریسم) که هردو نظریه شکست خورد و اکنون وارد دوره پسا مدرنیسم شده‌اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما برای این پرسش یعنی انتخاب علم یا دین پاسخ داریم خاطرنشان کرد: ما پاسخ خود را از دین خود و از فلسفه ملاصدرای شیرازی گرفتیم و خلاصه پاسخ ما نیز این است که می‌گوئیم دست خدا باز است و قدرت او بیشتر از چیزی است که ما خیال می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به پیش رو بودن روز شهادت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) گفت: وی افتخار و ولی نعمت ما شیرازی‌ها و اهل فارس است و از همه شیرازی‌ها و استان فارسی‌ها برای حضور در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر روز دوشنبه همزمان با سالروز شهادت شاهچراغ موکب ۱۵ هزار شهید استان فارس به سمت حرم حرکت خواهد کرد افزود: اگر مردم استان فارس ۱۵ هزار شهید تقدیم این آب و خاک و انقلاب کردند و در برابر دشمن ایستادند به این خاطر است که شاگرد مکتب شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) هستند.

امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر گفت: ما مدعی هستیم که می‌خواهیم مسیر تاریخی دنیا را به نفع دین و امت اسلامی و به نفع قرآن کریم عوض کنیم و به استقبال حضرت ولی عصر (ع) برویم و به همین خاطر دهه فجر را گرامی می‌داریم و در این ایام الله آنچه که شایسته بزرگداشت این دهه است به خوبی انجام خواهیم داد.

آیت الله دژکام افزود: در این ۴۵ سالی که از انقلاب می‌گذرد اگرچه به همه اهداف نرسیده‌ایم اما هنوز دست بر نداشته‌ایم و این مهم است که خدا فرموده «و بشر الصابرین»، آفرین به صابرین، مقاومت‌کنندگان و جبهه مقاومت اسلامی؛ پس دست از آرمان مقدس خودمان بر نمی‌داریم.

وی در پایان گفت: سال گذشته دشمن تمام تلاش خود را کرد که بگوید جوانان ادامه دهنده راه انقلاب نیستند اما امروز در مسجد جامع شهدای شیراز و در میان یکی از اجتماعات بزرگ، این همه جوان بدون اینکه کسی به زور آنها را آورده باشد حتی خود هزینه کرده و آمده‌اند تا اعتکاف داشته باشند و بگویند ما دنباله رو انقلاب اسلامی هستیم.

اجتماع پرشور معتکفان بیانگر پوچ بودن ادعاهای دشمنان انقلاب است

کد خبر 6005042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha