۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

دانش آموزان معتکف روز شنبه غیبت نمی خورند

دانش آموزان معتکف روز شنبه غیبت نمی خورند

خلیل آباد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: هیچ یک از دانش آموزان حاضر در اعتکاف غیبت نمی خورند و غیبت آنان در روز شنبه موجه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر جمعه در حاشیه سفر به شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: امسال در هر مسجدی حضور پیدا کردم حضور جوانان پر نشاط و مذهبی را مشاهده کردم که نسبت به سال قبل هم به لحاظ حضور و هم کیفی برنامه‌ها بیشتر بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تنوع برنامه‌های امسال را توسط رؤسای ادارات شهرستان‌ها بهتر از سال‌های گذشته اعلام کرد و گفت: تنوع برنامه‌ها و همراهی مدیران پرورشی مدارس و بسیج دانش آموزی منجر شده است امسال شور دانش آموزی بیشتری در اعتکاف دیده شود.

وی ادامه داد: تلاوت قرآن جمعی و فردی، حلقه‌های معرفت و پرسش و پاسخ، سخنرانی، بیان احکام و معارف، تصحیح قرائت نماز، ادعیه و مناجات خوانی از جمله برنامه‌های اعتکاف در مساجد استان است.

صاحبقرانی گفت: پیروی هماهنگی به عمل آمده با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هیچیک از دانش آموزان حاضر در اعتکاف غیبت نمی‌خورند و عدم حضور آنان روز شنبه موجه محسوب می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال شور و حال وصف ناپذیری در مساجد دیده می‌شود، افزود: در سطح استان برابر آمار اعلام شده بیش از ۵۰ هزار نفر امسال در ۶۳۰ مسجد معتکف شده‌اند که احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

وی حضور ۱۵ هزار دانش آموز که ۷۰ درصد آنان اعتکاف اولی هستند را مبارک دانست و از همگرایی دستگاه‌های فرهنگی در استان تشکر کرد.

کد خبر 6005157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha