در محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام مطرح شد؛

جنایت اسرائیل در غزه مقابل دیدگان دو میلیارد مسلمان صورت می‌پذیرد

جنایت اسرائیل در غزه مقابل دیدگان دو میلیارد مسلمان صورت می‌پذیرد

محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام با عنوان «خیرات حسان» با حضور جمعی از مهمانان خارجی و داخلی در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام با عنوان «خیرات حسان» با حضور جمعی از مهمانان خارجی و داخلی در جزیره کیش برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت آیات قرآن کریم و همخوانی زیارت مخصوص امام رضا (ع) توسط حاضران، گروه سرود دختران «میعاد» به اجرای سرود پرداختند.

در این همایش بعد از قرائت قرآن کریم توسط هدا دیل فعال قرآنی از کشور لبنان، ام شریف همسر نماینده جهاد فلسطین به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: همانا قرآن انسان را به راستی دعوت و به آن بشارت داده است.

وی ادامه داد: به استحضار می‌رساند از هزار و دویست مسجد بیش از هزار مسجد توسط رژیم صهیونیستی تخریب شده است مسجدهایی که در آن آموزش قرآن صورت می‌گرفت.

ام شریف با بیان اینکه رزمندگان یگان‌های ویژه مقاومت همه از حافظان قرآن کریم هستند گفت: همین امر سبب شده شاهد شجاعت بی نظیری در وجود آنان باشیم.

ام شریف با اشاره به اینکه اهالی غزه با بزرگترین جنگ و نسل کشی روبرو هستند، اظهار داشت: به گونه‌ای که هر روز شاهد شهادت ۴۰۰ کودک بوده و مردم با سخت‌ترین جنایت و ظلم مواجه هستند.

همسر نماینده جهاد فلسطین عنوان کرد: فعالیت همه بیمارستانها در غزه متوقف شده و اکثر مردم آواره شده‌اند، در حال حاضر هیچ امکانات و تجهیزات پزشکی حتی گاز استریل در بیمارستان‌ها وجود ندارد و پزشکان در نبود این تجهیزات تنها به قرآن توسل می‌جویند و به مجروحان رسیدگی می‌کنند. جنایت اسرائیل در برابر دیدگان دو میلیارد مسلمان صورت می‌پذیرد.

وی بیان داشت: همه این جنایت در مقابل دید جهانیان رخ می‌دهد اما مردم غزه حجت را بر ملت‌ها تمام کردند و بیش از صد روز است که صبورانه در برابر این نسل کشی مقاومت می‌کنند.

در ادامه زهرا اوسطی معاون بین‌المللی بنیاد گوهرشاد اظهار داشت: بانوان باید به حکمت و علم بلقیس که در قرآن آمده توجه کنند آن هم زنی که در رأس قدرت قرار دارد و می‌خواهد تعامل تغییر زایی را با دیگری یا عقیده‌ای داشته باشد.

وی افزود: این بانو با تبعیت از حضرت سلیمان از مکتب خود جدا و تسلیم امر پروردگار می‌شود. همه آیات قرآن درس است و می‌طلبد بر اساس آیات قرآن آدمی با تبعیت از عقل و خرد خود عمل و رفتار کند.

اوسطی گفت: زنان در رأس حکومت خانواده قرار دارند و یک خانواده قوی توسط زن قوی ساخته می‌شود و چنین خانواده‌ای می‌تواند جامعه قوی بسازد. قوت درایت و قدرت شما می‌تواند توسط قرآن تحولی در مسیر خانواده و جامعه باشد.

وی افزود: تا زمانی که زنان با تعالیم قرآن کریم عجین هستند نماینده صلح خواهند بود. امید که زنان قرآنی افرادی قوی باشند چرا که این مهم ما را به تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند خواهد ی‌رساند.

یادآور می‌شود در پایان از بانوان فعال قرآنی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6005218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha