۷ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۸

لیگ جهانی کاراته - فرانسه

گلشادنژاد به دیدار نهایی صعود کرد/ تلاش افسانه و مسکینی برای برنز

گلشادنژاد به دیدار نهایی صعود کرد/ تلاش افسانه و مسکینی برای برنز

روز نخست از رقابت های لیگ جهانی کاراته با صعود گلشاد نژاد به دیدار نهایی و حضور مسکینی و افسانه در دیدار رده‌بندی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی (Karate1 Premier) روز جمعه با حضور ۳۷۲ تکواندوکار از ۶۱ کشور به میزبانی فرانسه در سالن «پیر دو کوبرتن» شهر پاریس آغاز شد. در روز نخست کاراته آتوسا گلشاد نژاد تنها نماینده کاراته ایران بود که با برتری مقابل همه رقبا راهی مبارزه نهایی شد.

مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد که گلشاد نژاد در وزن ۶۱- کیلوگرم با برتری مقابل کاراته کاهایی از یونان، امارات و اکراین به عنوان سرگروه راه، مرحله بعد شد. وی در ادامه مبارزات خوب خود «وفا محجوب» از تونس را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و سپس با پیروزی ۳ بر صفر مقابل «شالوخووا» نماینده دیگری از اکراین راهی مبارزه نهایی شد. وی روی فردا یکشنبه برای کسب مدال طلا به مصاف «آنیتا سروگینا» سومین کاراته کای اکراینی این وزن می‌رود.

مهسا افسانه در رقابت‌های کاتا در مرحله مقدماتی حریفانی از آلمان، اسلواکی و بلژیک را شکست داد و به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شد. افسانه در این مرحله در پیکار با «ماهاو اونو» از ژاپن با ثبت امتیاز ۴۰.۹۰، در برابر امتیاز ۴۲.۲۵ رقیب بازنده شد و راهی مبارزه رده بندی شد. وی صبح فردا برای کسب مدال برنز نماینده هنگ کنگ را پیش رو دارد.

در بخش مردان تیم کشورمان سه نماینده داشت. علی مسکینی در وزن ۶۰- کیلوگرم با پیروزی مقابل کاراته کاهای ایتالیا و اسلواکی صاحب برتری شد و با تساوی مقابل نماینده هنگ کنگ به عنوان نفر اول راهی دور بعد شد. مسکینی ۱۱ بر ۷ نتیجه را به «هیرومو» از ژاپن واگذار کرد. وی برای کسب مدال برنز فردا باید با «عبدالله شعبان» از کویت مبارزه کند.

بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم بعد از برتری مقابل «توماس اسکات» آمریکایی با اردن مساوی کرد و به فرانسه باخت تا با ایستادن در مکان سوم گروه خود از دور مسابقات کنار برود. ذبیح الله پورشیب هم در وزن ۸۴- کیلوگرم بعد از واگذاری نتیجه به کاراته کاهای اکراین و بلژیک، نماینده اکوادور را شکست داد، اما موفق به صعود نشد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امروز شنبه در روز دوم این مسابقات مبینا حیدری، لیلا برجعلی، امیر مهدیزاده، سجاد گنج زاده، صالح اباذری، محمود نعمتی و مهدی عاشوری به مصاف رقبای خود می‌روند.

کد خبر 6005380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha