۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰

مدیرکل هواشناسی البرز خبر داد؛

پیش بینی کاهش محسوس دما و یخبندان در استان البرز

پیش بینی کاهش محسوس دما و یخبندان در استان البرز

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: از فردا یکشنبه تا پایان هفته روند کاهش محسوس دما و یخبندان در کل استان البرز پیش بینی می‌شود و موج بعدی بارش‌ها از اواخر وقت سه شنبه تا جمعه خواهد بود.

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت آب و هوای استان البرز با محوریت کرج گفت: مطابق با هشدار سطح نارنجی، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر سامانه تندری طی امروز از منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن رگبار باران و برف، بعضی ساعات وزش باد نسبتاً شدید، کولاک موقت برف در ارتفاعات، سقوط بهمن و ریزش سنگ مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه از فردا یکشنبه تا پایان هفته روند کاهش محسوس دما و یخبندان در کل استان البرز پیش بینی می‌شود و موج بعدی بارش‌ها از اواخر وقت سه شنبه تا جمعه خواهد بود، عنوان کرد: امروز شنبه آسمان ابری و مه آلود همراه با رگبار و رعد و برف در بعضی ساعات، رگبار برف در پاره‌ای نقاط، کولاک برف در بعضی ساعات و مه آلودگی همراه با یخبندان است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: فردا یکشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با مه آلودگی، به تدریج وزش باد و یخبندان تا انتهای هفته، دوشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با مه آلودگی در صبح و یخبندان فراگیر در استان و سه شنبه نیز آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با مه آلودگی در صبح، یخبندان و بارش برف از اواخر وقت است.

بهاروند با اشاره به اینکه در جاده‌های استان با محوریت چالوس و طالقان مخاطره رگبار، کولاک و انباشت برف، یخبندان و کاهش محسوس دمای کمینه وجود دارد، سقوط بهمن و ریزش سنگ و لغزندگی و کاهش میدان دید در سطح جاده‌ها و معابر کوهستانی را اثر این مخاطره برشمرد و افزود: مسافران از تردد در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند.

کد خبر 6005581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha