۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

اهتمام به جهاد تبیین بصیرت افزایی را در جامعه افزایش می دهد

اهتمام به جهاد تبیین بصیرت افزایی را در جامعه افزایش می دهد

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اهتمام و تاکید جدی بر جهاد تبیین بصیرت افزایی را در جامعه افزایش می دهد و حضرت زینب در این راستا الگوی تمام عیار جهاد تبیین است.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روشنگری حضرت زینب (س) و دفاع از حریم ولایت، الگوی تمام عیار برای فعالان فرهنگی در جهاد تبیین است.

وی با تسلیت سالروز وفات پرچمدار قیام کربلا حضرت زینب کبری (س) خاطرنشان کرد: نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ما آموخته که اگر بخواهیم حرکتی به نتیجه برسد باید ابعاد تبیینی آن را اجرا کنیم چون تبیین به اندازه قیام عاشورا اهمیت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با تاکید بر اینکه دغدغه مندان و فعالان غرصه فرهنگی و تبلیغی باید با محوریت جهاد تبیین و تاسی از روشنگری حضرت زینب کبری (س) به بصیرت افزایی در جامعه بپردازند، افزود: مهمترین اقدامات حضرت زینب (س) رساندن پیام قیام عاشورا به جهانیان بود لذا از این جهت، تشیّع، مرهون روشنگری آن بانوی بزرگوار است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) سه وظیفه مهم حمایت از حجت خدا حضرت سجاد (ع)، رساندن پیام عاشورا به مردم و سرپرستی اطفال و فرزندان شهدا را با موفقیت کامل به انجام رساند، تصریح کرد: اگر حضرت زینب (س) و مجموعه اقدامات وی بعد از جریان عاشورا نبود، قیام امام حسین (ع) نمی توانست آنگونه که می بایست رسالت خود را انجام دهد.

حفظ حجاب مهمترین پیام حضرت زینب (س) به بانوان

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: حضرت زینب (س) درس آموخته مکتب زهرا (س) و حضرت علی (ع) است که برای همیشه سعی کرد تا حمایت و همراهی قاطع را با برادران خود نشان داده و زمینه انتشار مفاهیم ارزشی به ویژه آراستگی و حفظ حجاب بانوان را به درستی نشان دهد.

جعفرزاده گفت: امروز بانوان ما باید به وجود چنین شیرزن تاریخ‌ساز افتخار کنند و همواره بر تداوم مکتب آن حضرت و مادرش حضرت زهرا مرضیه توسل کرده و راه حق و حقیقت را بپیمایند.

وی اضافه کرد: امروز در تداوم مکتب زینب (س) شهدای ما به ویژه شهدای مدافع حرم افتخاری عظیم آفریدند که در رأس این شهدا شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از حریم اهل بیت و مبارزه با استکبار توانست به چهره‌ای ماندگار و جاودانه تبدیل شود.

کد خبر 6005645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha