۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹

رییس اداره استاندارد اردبیل خبر داد؛

بازار طلافروشان اردبیل زیر ذره بین استاندارد

بازار طلافروشان اردبیل زیر ذره بین استاندارد

اردبیل- رییس امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: طلافروشی‌های استان اردبیل به دلیل اجباری بودن کدگذاری مصنوعات طلا و برای نظارت بر غیراستاندارد بودن آنها، زیر ذره‌بین است

بابک زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بازرسی مشترک از واحدهای صنفی عرضه‌کننده مصنوعات طلای استان اردبیل با همکاری کارشناسان ادارات کل تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه طلای استان در قالب طرح طاها «طرح اجرای هماهنگ استاندارد اجباری» در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به اجباری بودن کدگذاری مصنوعات طلا، بازرسی از مراکز عرضه و تولید مصنوعات طلا به منظور نظارت بر این مراکز و شناسایی مصنوعات غیراستاندارد همزمان با نظارت بر کلیه مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های مشمول مقررات استانداردهای اجباری در استان انجام می‌گیرد.

رییس امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: در سال‌جاری از ۲۲ واحد صنفی عرضه‌کننده مصنوعات طلا در سطح استان بازدید به عمل آمده است.

زارعی افزود: هم استانی‌های گرامی می‌توانند کد شناسایی مصنوعات طلا متشکل از یک حرف بزرگ انگلیسی و یک عدد ۲ تا چهار رقمی را به همراه حرف بزرگ انگلیسیG کد +G به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و از اصالت مصنوعات طلا مطلع شوند.

کد خبر 6006094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha