۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۰۵

آیین سنتی گرامیداشت حضرت زینب(س) به سبک نیاکان در لامرد برگزار شد

آیین سنتی گرامیداشت حضرت زینب(س) به سبک نیاکان در لامرد برگزار شد

لامرد - آیین وفات حضرت زینب کبری (س) در روستاهای شهر لامرد با سبکی سنتی به روش نیاکان مردم این خطه با استقبال خوب مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شنبه شب انجمن فرهنگی هنری لامردون با توجه به ارادت خدمت اسوه صبر و بردباری حضرت زینب کبری (س) و همچنین در راستای اهداف انجمن که آشنایی با آداب و رسوم گذشته این منطقه می‌باشد، اقدام به برگزاری روضه حضرت زینب (س) نمود.

این مراسم معنوی با پیش خوانی، روضه خوانی و مرثیه سرایی حضرت زینب (س) همراه بود و در پایان این آئین، عزاداران زینبی شام خود را به سبک قدیم دعوت سفره پر خیر و برکت حضرت زینب (س) بودند.

جهت برپایی این مراسم روضه، بیش از دو ماه فعالیت در قالب جمع‌آوری وسایل از خانه‌ها، حسینیه‌ها و… شامل فرش‌های قدیمی، فانوس، پارچه‌های مشکی، بخاری قدیمی‌، بالشت و روبالشتی‌های قدیم، استکان، نعلبکی و… انجام شد تا حسینیه و عزاداری کاملاً به سبک قدیم صورت گیرد.

در ابتدای ورودی درب حسینیه نیز مشکلون و مشک، فانوس‌های روشن، کوزه و تار قرار گرفته بود تا باعث یادآوری و ارتباط افراد سالخورده و آشنایی افراد جوان با مراسم قدیم این منطقه باشد.

حضور بسیاری از بانوان و دست اندرکاران برنامه با لباس محلی مشکی و رسم و رسوم گذشته از جمله دید و بازدید و خوشآمد گویی در حسینیه به سبک قدیم از جمله جلوه‌های زیبای این مراسم معنوی بود.

کد خبر 6006312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha